א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
תקלה או תקיפה?

הפסקות חשמל פתאומיות נרחבות ברחבי איראן

חלקים גדולים מבירת איראן טהראן והעיר קראג', עיר ממערב לטהראן, כמו גם ערים אחרות, הוחשכו במוצאי שבת כולל יום ראשון כתוצאה מהפסקות חשמל לא מתוכננות

הפסקות חשמל פתאומיות נרחבות ברחבי איראן
עמודי חשמל, אילוסטרציה צילום: pixabay

ההאפלה הנרחבת בטהראן ובערים נוספות, החלה בשעה 23:00 מוצאי שבת, הפסקה שלא הייתה חלק מההפסקות המתוכננות שחוותה איראן בחודשים האחרונים בגלל ייצור חשמל לא מספק אל מול הביקוש הגובר. בחלקים מסוימים בטהראן הפסקת החשמל נמשכה עד חמש בבוקר ביום ראשון.

הפסקת החשמל הבלתי צפויה והארוכה בטמפרטורות הגבוהות באמצע הקיץ גורמת לאיראנים לסבל רב, כמו גם בעיות בלתי צפויות בבתי חולים. הפסקת החשמל המתוכננת הייתה אמורה להתקיים בין השעות 20:00 ל-22:00 מוצאי שבת. אך ההפסקה החלה ב-23:00 ונמשכה בחלק מהמקומות עד אמצע יום ראשון.

צריכת החשמל של איראן הקיץ הגיעה לשיא של 60,000 מגה וואט ליום, עלייה של יותר מעשרה אחוזים בהשוואה לשנה שעברה, בעוד שייצור החשמל נותר זהה ועמד על 50-56,000 מגה וואט.

מכיוון שהחשמל מסובסד וזול, אנשים לא מגבילים את השימוש בו. דובר רשת החשמל האיראנית אמר ביום שבת כי צריכה גבוהה הגדילה את הפער בין ייצור חשמל לצריכה ל-11,000 מגה וואט ביום. כלי התקשורת שבשליטת המדינה, לא דיווחו על כך והתעלמו מכך, גורמים רשמיים לא סיפקו הסברים להפסקות החשמל הפתאומיות. עם זאת, כבר באפריל הזהירו גורמים בחברת החשמל מפני "צונאמי הפסקת חשמל" בקיץ, וצפו כי הייצור לא יעמוד בצריכה.

ההפסקה במוצאי שבת השפיעה על חלקים שונים של הבירה עם תשעה מיליון תושבים. ההפסקה גם היתה במרכז העיר, הפסקות החשמל פגעו בחלקים המערביים, הצפוניים והמזרחיים של העיר. גם אורות הרחוב והרמזור החשיכו, בדיווחים ברשתות החברתיות ביום ראשון בבוקר נאמר כי הפסקות החשמל עדיין נמשכות בחלקים מסוימים בטהראן ובקראג'.

טהראן הפסקת חשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד