י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"חיים רבים ניצלו"

מפקד חטיבת הנח"ל הובא למנוחות: "קצין קר רוח ואמיץ"

"חיים של רבים מאזרחי מדינת ישראל ניצלו בעקבות דרכי החשיבה והרעיונות של אסמן", כך אמר היום חברו הקרוב של אלוף משנה שרון אסמן, מפקד פיקוד צפון, אלוף אמיר ברעם במסע הלוויתו | בהלוויה שנערכה בטקס צבאי בבית העלמין קרית שאול, השתתפו בני משפחתו, חבריו וצמרת צה"ל | הרמטכ"ל כוכבי ספד: "מקצועי ויסודי, קר רוח ואמיץ, החלטי ושקול, איש מחשבה ומעשה, קצין וג'נטלמן"

מפקד חטיבת הנח"ל הובא למנוחות: "קצין קר רוח ואמיץ"
הלווית אלוף משנה שרון אסמן ז"ל צילום: דובר צה"ל

בבית העלמין הצבאי בקרית שאול התקיימה היום (ראשון) הלוויתו של אלוף-משנה שרון אסמן, מפקד חטיבת הנח"ל, שנפטר ביום חמישי האחרון לאחר שהתמוטט בעת אימון בחדר הכושר. אסמן הותיר אחריו אישה ושתי בנות, הורים ואחות. רעייתו ספדה לו בבכי: "עכשיו כולם יודעים את מה שאנחנו ידענו תמיד: איש רוח ולוחם, ותמיד איש משפחה ואוהב"

"קצינים כמו שרון הם קצינים שאנו רוצים, שאנו צריכים. קצינים המביאים לידי ביטוי יכולות מגוונות ויודעים לשלב ולשזור בין כלל עקרונות המנהיגות", ספד הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי. "'איש אשר רוח בו', כך נאמר בספר דברים על יהושע בן נון. שרון היה 'איש אשר רוח בו', מפקד שדמותו היא מערך שיעור בפני עצמו: קצין, מקצועי ויסודי, קר רוח ואמיץ, החלטי ושקול, איש מחשבה ומעשה, קצין וג'נטלמן"

"לפני כשנה", סיפר כוכבי, "ניסחנו לראשונה הגדרת קצין אחת ומחייבת לכל צה"ל, וכך כתבנו: 'קצין הוא מפקד – משימתי, מקצועי ואנושי, בעל כושר מנהיגות המשמש דוגמא אישית. איתן, בעל יכולות ניתוח גבוהות, יכולת לקבל החלטות וכושר ביצוע, גם בתנאי לחץ ולנוכח כל קושי – ביוזמה, בנחישות, במקוריות, באומץ לב ובחתירה למצוינות'". קצינים כמו שרון הם קצינים שאנו רוצים, שאנו צריכים. קצינים המביאים לידי ביטוי יכולות מגוונות ויודעים לשלב ולשזור בין כלל עקרונות המנהיגות".

"לא די לנו בקצינים אמיצים, אנחנו צריכים קצינים מקצועיים בעלי ידע נרחב", אמר המרטכ"ל, "לא די לנו בקצינים נועזים ומשימתיים, אנחנו צריכים שיהיו בעלי שיקול דעת. לא די לנו באנשי מקצוע קפדנים, הם צריכים להיות אנושיים והגונים. לא די לנו בקצינים המקדמים את יחידתם, אנחנו זקוקים לאנשי צוות, לויאליים ובעלי ראייה רחבה".

"משפחת אסמן היקרה", אמר מפקד פיקוד צפון, אלוף אמיר ברעם במסע הלוויה, "איבדתם ביום חמישי האחרון את היקר מכל: בן זוג, אבא, בן ואח - אדם נפלא ואהוב, מתנת אלוקים בליבה של משפחה יקרה ומיוחדת. אנחנו; חבריו, פקודיו ומפקדיו בצבא, איבדנו דמות מרכזית בצה"ל, בפיקוד הצפון ובחטיבת הנח"ל".

ברעם הוסיף: "כפי שאסמן הפך חלק בלתי נפרד מאתנו - נעשה כל מאמץ להיות חלק בלתי נפרד מכם. מילים לא ינחמו ולא ישלימו את החסר, אך אני רוצה שתכירו לפחות בעובדה הפשוטה והחשובה, כי אסמן ימשיך לשמש עבורנו בצה"ל בכלל ובחטיבת הנח"ל בפרט, השראה ודמות גדולה לחקות אותה ולהידמות לה. חיים של רבים מאזרחי מדינת ישראל ניצלו בעקבות דרכי החשיבה והרעיונות של אסמן. אנשים רבים חבים לו את חייהם מבלי שידעו על כך"

בעקבות פטירתו הפתאומית צה"ל הודיע אתמול כי הוא צפוי להקים וועדת חקירה רפואית שתחקור את נסיבות המוות. הוועדה תחקור את ההיבטים הרפואיים הנוגעים לנסיבות מותו של מפקד של החטיבה.

בראש הועדה יעמוד קצין רפואה בכיר, המומחה בתחום הרלוונטי. בצה"ל מציינים כי הוועדה תבחן נושאים רפואיים רחבים באשר לאירוע זה ובתוכם השימוש במכשירי החייאה ובטיפול הרפואי המונע.

שרון אסמן צה"ל הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד