כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
האסון הנורא במיאמי

פאות נתרמו לנשים חרדיות שנאלצו לברוח מהבניין ללא חפציהן

בעקבות אסון הקריסה במיאמי, פונו שכנים נוספים מהחלק שנותר עומד וקיים חשש שיקרוס גם הוא. אנשי חסד נרתמו לסייע למשפחות שפונו תוך דקות לפני שהספיקו לארוז את מטלטליהם |כך למשל חנות פאות יוקרה במיאמי חילקה פאות חינם אין כסף לנשים חרדיות שפונו מבתיהן

פאות נתרמו לנשים חרדיות שנאלצו לברוח מהבניין ללא חפציהן
מכירת פאות צילום: יח"צ

החיפושים אחר גופות הרוגים באסון בפלורידה נעצרו עקב חשש להתמוטטות הבניין, הרשויות מתכננות למוטט בצורה מבוקרת את החלק הנוסף שנותר עומד, כדי לא לסכן את המחלצים הנחושים לחלץ את הגופות תחת ההריסות ולהביאם לקבורה בהקדם.

במגדל בן 12 הקומות, צ'אמפליין דרום התקיימו משחקים משותפים בין השכנים, סעודות שבת משותפות, מפגשים משפחתיים, חגיגות חגים, ילדים רבים מכמה משפחות היו יחד בבריכת השחייה, אנשים שוחחו באנגלית, עברית, פורטוגזית, צרפתית, רוסית וספרדית. בכל נסיעה במעלית המילה 'שלום' היתה בעברית, פורטוגזית, רוסית, ספרדית, אנגלית ורוסית. כך מדווח האתר 'מיאמי הראלד'.

ואז, בסביבות השעה 01:30 לפנות בוקר ב-24 ביוני, כשרוב הדיירים ישנים, הבניין נאנק וחרק, שכנים שהתעוררו וחששו מרעידת אדמה נמלטו, אך 55 מתוך 136 יחידות נעלמו, בתוך שניות נקברה כוורת חיים מתחת לטונות של הריסות.

נכון לשבת בצהריים, המספר עומד על 24 הרוגים ועל 124 נעדרים. "אנו מתפללים שהקב"ה יחולל ניסים גדולים, ניסים במידות תנ"כיות", אמר הרב רפאל טננהאוס, לתקשורת המקומית, הוא עצמו מכיר 34 יהודים בין הנעדרים, כולל גיסתו וגיסו.

יהודי אמריקה הלטינית נהרו למגדלי צ'אמפליין, שם היה להם בתי כנסת ומסעדות כשרות, הם השאירו אחריהם מדינות עם עוני נורא, בשנים האחרונות יותר צעירים וזוגות עם ילדים עברו להתגורר במקום. "כולם במיאמי מכירים מישהו מהבניין ההוא או מכירים מישהו שמכיר מישהו", אמר צ'רלס דיינג'ר המתגורר בקרבת מקום.

הקהילה היהודית שבורה לגמרי בגלל קריסת מגדל צ'אמפליין דרום. כשליש מהאנשים שעדיין נעדרים, הינם יהודים. לאחר האסון, גבאי בתי כנסת החלו להתארגן ולספק אוכל ובגדים, גם קבוצות תמיכה מקצועיות נפתחו למשפחות, לניצולים שפונו הוצע מקום לינה בבתיהם של שכניהם ולארוחות שבת, מסעדות העבירו אוכל חינם, אנשי מקצוע בתחום הרפואה הציעו סיוע, חנויות פאות תרמו פאות לנשים חרדיות שנאלצו לברוח מהבניין ללא חפציהן. "גדלתי בבועה הזו שנקראת סורפסייד", סיפרה אסתר מור, העובדת בחנות פאות "פאות יפה", היא אמרה ל'מיאמי הראלד', כי "זה מקום ביתי, אנו דואגים אחד לשני, לא משנה מה הרקע שלך".

הקופאית הוותיקה סנדרה הירש חוששת שסורפסייד לעולם לא תחלים מהכאב. "מתי ראיתם את זה בכלל קורה באמריקה, בניין מלא באנשים שקורס?" הירש אמרה כשעיניה מלאות בדמעות, "בקרוב בני המשפחות ששרדו יחזרו לחנות ומה אנחנו נגיד להם? אין מה להגיד".

אסון מיאמי קריסת בניין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד