כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
חוזרים לאחור?

משרד הבריאות צפוי להמליץ על הגבלות

עם תחילת החופש הגדול: משרד הבריאות צפוי להביא אל הקבינט את המלצותיו לנקוט שורה של צעדים כדי לבלום את התפשטות המגיפה. אם יתקבלו ההמלצות, צפויים הצעדים להיכנס לתוקף כבר בשבוע הבא

משרד הבריאות צפוי להמליץ על הגבלות
ירושלים השבוע צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בממשלה מנסים להימנע ככל האפשר מהטלת הגבלות על הציבור כדי לא לפגוע בהתאוששות הכלכלה ובשגרת החיים, אולם אם העלייה בהידבקות תימשך, נראה כי לא יהיה מנוס מכך.

מספר הנדבקים בימים הקרובים יהיה קריטי לקראת ההחלטה אם להשיב את הגבלות התו הירוק, שיחול בעיקר על מקומות שבהם יהיו אוכלוסיות בסיכון, כגון בתי אבות, אולמות קולנוע, מופעים ומקומות סגורים נוספים. נוסף על כך, הקבינט צפוי לאשר את הגברת האכיפה של החובה לעטיית מסיכות במקומו סגורים, וזאת באמצעות הצבת אלפי פקחים. משרד הבריאות צפוי להמליץ גם על מתן מנת חיסון שלישית לבעלי מערכת חיסונית חלשה.

אתמול עדכן המשרד כי 185 חולי קורונה חדשים אומתו בישראל ביממה אחת, מתוך 25,961 בדיקות. על אף שמספר המאומתים נמוך יחסית, שיעור הבדיקות החיוביות עלה והוא עומד כעת על 0.7% כך מדווח הבוקר אליאב בטיטו ב'מעריב'.

אומנם מדובר בירידה במספר המאומתים היומי אבל ירידה זו נובעת מהעובדה שבשבת נערכות פחות בדיקות ושיעור הבדיקות החיוביות טיפס במקצת. ממוצע המאומתים השבועי עומד על 231, הגבוה ביותר מאז תחילת חודש אפריל. בסך הכל בישראל ישנם 460,2 חולי קורונה פעילים, בהם 34 במצב קשה.

בכמה יישובים חלה החמרה בתחלואה המתבטאת בשינוי הצבע של היישוב לפי מדרג הרמזור. פתח תקווה הפכה מצהובה לכתומה וכך גם מעלה אדומים. פרדסיה, בית יצחק וכמה רובעים בתל אביב הפכו מירוקים לצהובים. מנגד, בכפר סבא חל שיפור והיא הפכה מאדומה לכתומה.

גם האפשרות להמליץ על מתן חיסון שלישי נמצאת על הפרק, זאת כדי להגביר את העמידות של החיסונים נגד הזנים השונים, שקשה לדעת מהיכן יגיעו ומה תהיה עוצמתם. ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס אתמול לנושא בפתח ישיבת הממשלה ואמר: "ללא שיתוף פעולה של אזרחי ישראל, ואם היקף התחלואה ימשיך לעלות, נשקול להחזיר חלק ממגבלות התו הירוק". עוד ציין בנט כי קצב החיסונים היומי של בני הנוער זינק פי שישה בתוך שבוע. "שעון החול הולך ואוזל", אמר. "כל מי שעוד לא התחסן מתבקש לקבוע תור כבר היום. החיסונים עובדים. החיסון השני הוא קריטי נגד הזן החדש, זן הדלתא – וזה עובד. נותרו חמישה ימים לקבלת הזריקה הראשונה כדי שנוכל לנצל את המנות הקיימות שפג תוקפן".

אמש דווח בחדשות כאן 11 על תוצאות מחקר שבוצע באוניברסיטה העברית בראשות פרופ' ינון אשכנזי ולפיהן החיסון של חברת פייזר יעיל רק ב-70% נגד זן הדלתא ולא ב-95% כמו נגד זנים אחרים של הנגיף. על פי הדיווח, הסיכון של מחוסנים לפתח מחלה קשה כתוצאה מהידבקות בזן זה הוא גבוה מכפי שהעריכו קודם לכן.

קורונה הגבלות משרד הבריאות הווריאנט ההודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד