י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ברחובות העיר

אתיופיה: המורדים התגרים הצעידו אלפי חיילים שבויים

אחרי חודשים ארוכים של לחימה, במהלכם דיווחה ממשלת אתיופיה על הצלחות גדולות בשדה הקרב, ואף הצליחה להשתיק את הדיווחים מצדם של המורדים התגרים, התפרסמו בסוף השבוע תמונות שחושפות מראה שונה לחלוטין של מצב הלחימה באתיופיה

אתיופיה: המורדים התגרים הצעידו אלפי חיילים שבויים
המורדים צילום: מתוך הסרטון

בשבוע שעבר פרסמה ממשלת אתיופיה הודעה בה מסרה על הפסקת אש חד צדדית, אבל המורדים לעגו לפרסום והגיבו בתמונות עדכניות שצולמו בסוף השבוע, ובהם נראים אלפי חיילים אתיופים, מוצעדים בסך ברחבי העיר מקלה, בירת חבל תיגראי שבו מתגוררים התגרים.

החיילים נראים מושפלים, ללא נשק, עם מדים קרועים ובלויים, חלקם פצועים, ומשני צדי הצעדה משקיפים אזרחים תגרים, בהם ילדים רבים, כשהם מריעים תרועות ניצחון ולועגים לחיילים השבויים.

התגרים טוענים כי הקרבות לא הסתיימו וכי הם ממשיכים להכות בצבא אתיופיה שוק על ירך. מנגד, הצבא האתיופי נהנה מעליונות אווירית, ובכוחו לגרום לתגרים לנזקים כבדים, כך שגם אם כרגע ידם של התגרים על העליונה, יתכן מאוד שהדבר נובע מאיפוק שמפגינה ממשלת אתיופיה, לאחר שספגה ביקורת נוקבת על הפרה בוטה של זכויות אדם במהלך הלחימה בחבל תיגראי, כולל הפצצה של שוק אזרחי באחד הכפרים חבל, בה נהרגו לפי הדיווחים בתקשורת המקומית, כ-100 בני אדם כולל נשים, ילדים ותינוקות רכים.

בחבל תיגראי שוררת מצוקה קשה, ישנו מחסור במזון, דלק ומוצרי צריכה בסיסיים, שירותי הרפואה כמעט לא פעילים, ומאות אלפים מתושבי החבל הפכו לפליטים במהלך הלחימה האכזרית.

התגרים שלטו עד לא מזמן באתיופיה כולה, אך לאחר שראש הממשלה הנוכחי אביי אחמד, הצליח להוביל מחאה גדולה שהסתיימה בחילופי שלטון, הפסידו התגרים את השליטה ומאז הם מתמרדים כנגד הממשלה המרכזית באתיופיה ודורשים לקבל עצמאות מלאה לחבל תיגראי.

מורדים אתיופיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד