י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"אין מספיק מידע"

חיסון האוכלוסייה במנה שלישית? המומחים מסתייגים

בעקבות ההחלטה שהתקבלה אמש במערכת הבריאות לשקול לתת מנה שלישית של חיסון הקורונה לכלל האוכלוסייה בישראל, מומחים מסתייגים וטוענים כי חסר מידע בנושא

חיסון האוכלוסייה במנה שלישית? המומחים מסתייגים
חיסון, אילוסטרציה צילום: pixabay

אמש (ראשון) דווח כי במשרד הבריאות שוקלים פתיחת חיסון שלישי אותו הם מכנים "בוסטר" לכלל האוכלוסייה בישראל ולא רק לאנשים "מדוכאי חיסון". היום מתפרסם ב-n12 כי מומחים מביעים הסתייגות מחיסון שלישי לכלל האוכלוסייה בטענה שחסר מידע מחקרי בנושא.

"כל עוד אין הוכחה מחקרית – לא הייתי מקבל החלטה כזו", הסביר פרופ' יונתן הלוי, נשיא המרכז הרפואי "שערי צדק". פרופ' הלוי מסביר כי אם היה ברור שירידה ברמת הנוגדנים תפגע בחיסוניות לנגיף, היה צריך לקחת את מדוכאי החיסן והקשישים ולבצע בהם מדידה של רמות הנוגדנים ולפי זה לתת להם מנת חיסון שלישית. אך פרופ' הלוי מסביר כי "הבעיה היא שהנוגדנים הם לא חזות הכול והזיכרון החיסוני בגופנו נשמר גם באמצעות תאי ה-T, מנגנון מורכב יותר למדידה".

בושרה התחתונה אומר פרופ' יונתן הלוי: "כל עוד אין הוכחה מחקרית על יעילות מתן מנת חיסון שלישית לכלל האוכלוסייה - לא הייתי מקבל החלטה שכזו עבור קבוצות נוספות".

בקופות החולים מדווחים כי למרות ההחלטה העקרונית, הם עדיין לא קיבלו הנחיות בדבר חיסון שלישי למדוכאי חיסון. לפי קופות החולים, בקרוב יחלו במצע חיסון שלישי למדוכאי חיסון.

פרופ' אייל לשם, מומחה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי 'שיבא', שם פותחים במחקר לבדיקת השפעת החיסון השלישי, אומר: "מניסיוננו עם חיסונים, נדיר מאוד שמנת חיסון נוספת תגרום לתופעות לוואי אחרות או מוגברות ואין סיבה לחשוב שהחיסון הנוכחי של הקורונה הוא שונה. החיסון יעיל גם כנגד זן 'דלתא' ואין סיבה לחשוב שמנה שלישית תשנה או תשפר את זה. אנחנו יודעים שהחיסון קצת פחות יעיל במניעת הדבקה ויש סיבות פיזיולוגיות לחשוב שמנה נוספת תסייע להגדיל את הסיכוי למניעת הדבקה על ידי העלאת רמות הנוגדנים". 

קורונה חיסון חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד