ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
"חשיבות ביטחונית"

לפיד על חוק האזרחות: זהו מבחן לאופוזיציה

בפתח ישיבת סיעת יש עתיד התייחס היו"ר לפיד לחוק האזרחות שיובא היום להצבעה והבהיר כי זהו מבחן לאופוזיציה, מה חשוב לה יותר, המאבק בממשלה או ביטחון מדינת ישראל?

לפיד על חוק האזרחות: זהו מבחן לאופוזיציה
שר החוץ יאיר לפיד צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בפתח ישיבת סיעת יש עתיד היום (שני) התייחס יו"ר המפלגה ושר החוץ יאיר לפיד לחוק האזרחות שיעלה היום להצבעה במליאה בצל התנגדות האופוזיציה. לפיד תקף את האופוזיציה וטען כי היום נבחן האם חשובה לה יותר מדינת ישראל וביטחונה או המאבק בממשלה.

"אם האופוזיציה תצביע נגד החוק, היא תוכיח שיותר חשוב לה להיות נגד הממשלה, מאשר להיות בעד המדינה", אמר שר החוץ.

לדברי לפיד, "יש מתח מתמיד בין היהודית לדמוקרטית. יש מתח מתמיד בין צרכי הביטחון של מדינת ישראל, לערכים שלה ולזכויות אזרח. זו לא תהיה הפעם האחרונה שהמתח הזה יבוא לידי ביטוי בממשלה".

לפיד התייחס למתח בתוך הקואליציה סביב חוק האזרחות: "בימים האחרונים התקיים דיאלוג בתוך הממשלה כדי להגיע לפתרונות. הם לא יהיו מושלמים. אין פתרונות קלים לבעיות קשות, אבל הם ישפרו את המצב. זו המהות של הממשלה הזו. היא ממשלה שפותרת בעיות. גם בנושאים טעונים, אנחנו יודעים לדבר אחד עם השני. יש מורכבות. היא חלק מהחיים, היא חלק מניהול מדינה, תפקידנו להתמודד איתה".

"לא צריך להסתתר מהמהות של החוק הזה", אמר לפיד, וציין כי החוק "הוא אחד הכלים שנועדו להבטיח את הרוב היהודי במדינת ישראל. ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, והמטרה שלנו היא שיהיה בה רוב יהודי".

"בנוסף לזה", ציין לפיד, "יש לחוק חשיבות ביטחונית. השב"כ הציג נתונים שלפיהם בלי שהחוק הזה יעבור היום, תהיה פגיעה מהותית בביטחון ישראל. בלי החוק, תהיה עליה בטרור הפלשתיני. אם האופוזיציה תצביע נגד החוק, היא תוכיח שיותר חשוב לה להיות נגד הממשלה, מאשר להיות בעד המדינה".

חוק אזרחות יש עתיד יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד