ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
למרות האזהרות

ראש ממשלת בריטניה יודיע על סיום ההגבלות

בוריס ג'ונסון יודיע היום על ביטול ההגבלות הנותרות באנגליה של כללי הקורונה, הם יוסרו ב-19 ביולי, וזאת על רקע התנגדות של יועצים מדעיים ממשלתיים שהזהירו כי פעולה זו תהיה טעות

ראש ממשלת בריטניה יודיע על סיום ההגבלות
בוריס ג'ונסון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למרות מספר מקרי הקורונה שנמצא במגמת עלייה, ראש הממשלה של בריטניה אמור להתקדם עם השלב האחרון לביטול ההגבלות בעוד שבועיים.

ג'ונסון צפוי להודיע על כך במסיבת עיתונאים ברחוב דאונינג 10 היום (שני). ג'ונסון יודיע כי כאשר 86% מהמבוגרים בבריטניה קיבלו לפחות זריקה ראשונה, הממשלה תפסיק להסתמך משפטית כדי לשלוט בהתנהגותם של אנשים, ולהניח לאנשים לקבל את ההחלטות שלהם בעצמם.

השינויים עליהם יוכרזו כוללים מתן אפשרות למבוגרים מחוסנים פעמיים לנסוע למדינות מאושרות מבלי להצטרך להיכנס לבידוד עצמי כשחוזרים; הפיכת עטיית מסכות מרצון בלבד, מלבד בבתי חולים ובמסגרות בריאות אחרות שם עדיין יידרשו לעטות מסכות, וכבר לא ידרשו ממחוסנים לבודד את עצמם אם הם באו במגע עם אדם נגוע בקורונה.

גם בתי הספר שאילצו מאות אלפי תלמידים להיות בסגר בבית אם מישהו בקפסולה שלהם נבדק ונמצא חיובי, צפוי להתבטל, ולקוחות בפאבים ומסעדות לא יצטרכו עוד לסרוק קוד של מערכת הבריאות הציבורית כדי להוכיח שהם לא עם קורונה.

שר הבריאות של בריטניה אמר כי "המדינה תיאלץ למצוא דרכים להתמודד עם זה כמו עם שפעת", ובכך מיישר קו עם ראש הממשלה. מנגד בקרב מספר מדענים בריטים, יש דאגה בגלל גל הנדבקים החדשים בבריטניה אל מול נחישות השרים להמשיך בביטול ההגבלות.

בוריס ג'ונסון בריטניה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד