כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בירכה רוצחת ילדים

חקירת הח"כית לשעבר: "הזדהות עם מעשי טרור"

חברת הכנסת לשעבר היבא יזבק נחקרה היום במשטרה בחשד להסתה והזדהות עם מעשי טרור | יזבק שיתפה את תמונתה של מחבלת שאחראית לפיגוע בו נרצחו עשרות ישראלים, ביניהם 12 ילדים וכתבה: "יבורכו נשות ההתנגדות"

חקירת הח"כית לשעבר: "הזדהות עם מעשי טרור"
פיגוע באוטובוס ב-2015 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שזומנה אתמול, במשרדי להב 433 הסתיימה היום (שני) חקירתה של חבר הכנסת לשעבר היבא יזבק מטעם הרשימה המשותפת. יזבק חשודה במספר עבירות ביניהן הזדהות עם מעשה טרור.

"במסגרת חקירה המתנהלת ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433, הבוקר נחקרה חברת כנסת לשעבר בחשד לביצוע עבירות הסתה והזדהות עם מעשי טרור, באמצעות פרסום ברשת החברתית בעמוד הפייסבוק אותו היא מנהלת", נמסר בהודעת המשטרה.

במשטרה ציינו כי החקירה התבצעה באישור היועץ המשפטי לממשלה ובליווי פרקליטות מחוז צפון. "מעבר לאמור ומטבע הדברים לא נוכל להרחיב בפרטים נוספים מחקירות מתנהלות", נמסר מהמשטרה.

לפי דיווח ב'הארץ', יזבק נחקרה בעקבות פוסטים שפרסמה בחשבון הפייסבוק שלה, עוד לפני כניסתה לכנסת. באחד הפוסטים שפרסמה, היא שיתפה את תמונתה של מחבלת שהוציאה לפועל פיגוע במהלכו נרצחו 35 ישראלים, ביניהם 12 ילדים. "דלאל מוגרבי חיה 20 שנים ועשתה את כל זה. יבורכו נשות ההתנגדות", כתבה יזבק על המחבלת.

אחרי החקירה, פרסמה יזבק הודעה שבה טענה כי "מדובר בחקירה פוליטית ובלתי לגיטימית". לדבריה, "כל הפרסומים עליהם נשאלתי הם למעשה חומרים ממוחזרים שנדונו כבר בבית המשפט העליון במסגרת הבקשות לפסילת מועמדותי לכנסת שנדחו, וזאת גם בהתאם לחוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה. לכן אין דרך להבין את הנסיון להלביש אופי פלילי לדברים שפורסמו לפני שנים רבות, מלבד כהתעמרות ושימוש לרעה בסמכותן של רשויות החוק".

"עדיף לו המשטרה, הפרקליטות והיועמ״ש היו משקיעים את מאמציהם בחקירת ראשי הפשע המאורגן סייעני השב״כ, אשר מטילים אימה ברחוב הערבי. חקירות פוליטיות מסוג זה לא הפחידו ולא יפחידו אותנו. כך היה וכך יהיה", הוסיפה יזבק.

בתחילת 2020 ועדת הבחירות המרכזית החליטה לפסול את מועמדותה של יזבק לכנסת, בתמיכתם של נציגי הליכוד, כחול לבן, ישראל ביתנו, המפלגות הדתיות והחרדיות ונציג אחד של מפלגת העבודה. אך בית המשפט לא אישר את הפסילה ברוב של חמישה מול ארבעה.

חקירה היבא יזבק פיגועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד