י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מחאת 'הרכבת הקלה' נמשכת

השימוש באלות הופסק? תיעוד מהפגנת הקנאים בבר אילן

עשרות קנאים הגיעו הערב לרחוב בר אילן בירושלים, והפגינו נגד המשך העבודות לבניית קו הרכבת הקלה, שלטענתם צפוי לפגוע ברגשותיהם של תושבי השכונות החרדיות באזור. לא היה שימוש מופרז בכוח על ידי המשטרה, זאת יממה לאחר השיחה של השר לבט"פ עם המפכ"ל

השימוש באלות הופסק? תיעוד מהפגנת הקנאים בבר אילן
הפגנת הקיצונים נגד בניית הרכבת הקלה בירושלים צילום: ישי ירושלמי בחדרי חרדים

עשרות קנאים הגיעו הערב (שני) לרחוב בר אילן בירושלים, והפגינו נגד המשך העבודות לבניית קו הרכבת הקלה, שלטענתם צפוי לפגוע ברגשותיהם של תושבי השכונות החרדיות באזור.

כוחות משטרה שהגיעו למקום פיזרו את המפגינים, אך לא הפעילו כוח מופרז. מפגין אחד נעצר במהלך פיזור ההפגנה.

ההפגנות נגד קו הרכבת הקלה נמשכות, למרות החקירה הנרחבת שמנהלת היחידה המרכזית של מחוז ירושלים נגד מארגי המחאות, במהלכה נעצרו מספר רב של חשודים.

מוקדם יותר היום דווח כי מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, הוזמן אתמול (ראשון) ללשכתו של השר לביטחון פנים עמר בר לב, זאת בשל העלייה בשימוש באלות נגד מפגינים, מצד השוטרים הפועלים בהפגנות ברחבי הארץ. כך לפי הפרסום של לירן לוי באתר וואלה.

לפי הדיווח, השר הנכנס זימן את המפכ"ל לדון בסוגיה, לאחר שגורמים בכירים במשרד לביטחון פנים צפו בתיעודים מההפגנות והביעו את אי שביעות רצונם מהשימוש הגובר באלות.

יצויין, כי בימים האחרונים הופצו ברשתות החברתיות מספר תיעודים בהם נראים שוטרים מפעילים כוח באמצעות האלות, כלי שכמעט לא היה בשימוש עד כה, אלא במקרים חריגים בלבד.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לאחר התיעודים שפורסמו ממחאות החרדים הקיצוניים ברחוב בר אילן בירושלים, פנו גורמים חרדים לשר לביטחון פנים בבקשה לרסן את השוטרים.

"אלה היא חלק מהציוד של כל שוטר. אני לא נכנס לשימושים המבצעיים של מתי להשתמש באלה ומתי להשתמש במשהו אחר", אמר לפני מספר שבועות בר לב, במהלך שיחות שצוטטו בוואלה. "אני יכול לומר מניסיוני המבצעי כי לפעמים עדיף להשתמש באלה על פני אקדח 9 מ"מ". יחד עם זאת הסכים בר לב בשיחות סגורות כי ייתכן וסוגיית האלות תהווה מחלוקת בינו לבין המפכ"ל.

בתקופה האחרונה שינה המפכ"ל את הפקודות בנושא. אם עד כה רק מפקד המחוז או סגנו היו רשאים לאשר את השימוש באלות, שוטרים מוסמכים להשתמש באלות באישור המפקד המופקד על ההפגנה.

הפגנת קנאים ירושלים, בר אילן רכבת קלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד