א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
גרמו למותם של רבבות

הודו: אלפים קיבלו חיסונים מזויפים נגד קורונה בהונאה נבזית

הונאת ענק נחשפה בהודו. רבבות אזרחים קיבלו חיסונים מזויפים שנמכרו בכסף ב-12 מתחמים, מה שגרם להידבקות רבבות נוספים מאלה שחשבו שהם מחוסנים ומוגנים ובכך מתו מעל 180,000 איש בחודשיים | 20 אלף דולר במזומן נתפסו בפשיטה המשטרתית

הודו: אלפים קיבלו חיסונים מזויפים נגד קורונה בהונאה נבזית
אילוסטרציה צילום: unsplash

אלפי אזרחים הודיים נדבקו בנגיף הקורונה גם לאחר שכולם התחסנו, אך מתברר כי הם קיבלו חיסונים מזויפים בהונאה מחליאה, הנוכחים ניצלו עניים מיואשים, וגבו בין 10 ל-17 דולר למנה.

"הם השתמשו במים מלוחים והזריקו אותם", אמר וישאל תאקור, בכיר במשטרת מומבאי, כך דיווחה רשת CNN. "במתחם חיסונים מזויף שהם הקימו, הם הזריקו חיסונים מזויפים".

על פי מפקד המשטרה, כ-2,500 איש קיבלו חיסונים מזויפים ב-12 אתרים מחוץ למומבאי. על פי החשד, המארגנים, שחלקם היו אנשי מקצוע בתחום הרפואה, גבו בין 10 ל-17 דולר למנה. הרמאים הרוויחו סך של כ-28,000$ כך דיווחה רשת CNN. על פי הרשויות, בפשיטה על מתחם חיסונים, החרימו יותר מ-20 אלף דולר במזומן מהחשודים.

הם קיבלו את החיסון הבריטי - שוודי אוקספורד-אסטרה-זנקה, המיוצר ומשווק בהודו, חלקם אמרו שהפכו לחשדניים כשהחיסון שקיבלו לא הופיע בפורטל המקוון של ממשלת הודו במעקב אחר חיסונים, הם גילו כי בתי החולים שהמארגנים טענו כי הם קשורים אליהם, לא הכירו את השמות בתעודות החיסון שקיבלו.

מפקד המשטרה אמר כי עד כה נעצרו 14 בני אדם בגין רמאות, וקשירת קשר לעבירות פליליות. הפשע הגדול של הנוכלים גרם למעשה נוראי, הידבקויות ומקרי מוות שעלו בהודו באפריל ובמאי, כאשר יותר מ-180,000 בני אדם מתו מהנגיף במהלך תקופה של חודשיים בלבד.

עכשיו טוענים אנשי בריאות בהודו, כי החיסונים המזויפים גרמו לאנשים לחשוב שהם מחוסנים, וכך הם נדבקו רבבות בני אדם, דבר שהביא למותם של עשרות אלפים. הודו רשמה מעל 400,000 מקרי מוות בסך הכל, כך על פי נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס בארה"ב.

הודו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד