י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
"יותר גרוע מהקורונה"

עיר הנפט: אנשים עומדים בתור לקנות מים עקב הבצורת

מחסור חמור במים בעיר הנפט האיראנית | גאסם סעדי, חבר הפרלמנט האיראני המייצג את מחוז חוז'סטאן העשיר בנפט, סיפר כי אנשים ממתינים בתורים ארוכים לקנות מים על רקע מחסור חמור באזור

עיר הנפט: אנשים עומדים בתור לקנות מים עקב הבצורת
אזרחים באיראן. אילוסטרציה צילום: unsplash

השנה, המחסור במים פגע ברוב איראן כאשר הגשמים פחתו בחורף, והביאו את רוב הסכרים והמאגרים לספק כמות קטנה של מים.

בראיון לסוכנות הידיעות האיראנית (ISNA) ביום שני אמר גאסם סעדי חבר הפרלמנט האיראני המייצג את מחוז חוז'סטאן העשיר בנפט, כי מחסור במים הביא למשבר "גרוע יותר מקורונה", ונהרות בחוז'סטאן התייבשו והותירו את אספקת המכליות כאפשרות היחידה בכפרים ובעיירות רבות. על פי דיווחים באתרים המסקרים את הנעשה באיראן, אנשים בחוז'סטאן זועמים במיוחד מכיוון שהמחוז שלהם מספק את מרבית הכנסות הנפט של איראן בעוד שרבים מהם חיים בעוני.

גורמים רשמיים הודיעו ביום ראשון כי 8,000 כפרים באיראן תלויים במים המועברים באמצעות מכליות. בשנה שעברה, 5,500 כפרים היו תלויים בשיטה זו של אספקת מים. והשנה אלפי כפרים נוספו לרשימת הכפרים שנותרו ללא מים.

איראן חווה עשור של בצורת שדלדלה מאגרים טבעיים ומי תהום. המבקרים טוענים כי ניהול כושל של הממשלה במים תרם למשבר שהוביל גם לאסונות סביבתיים. שטח הביצות הור-אל-אזים בחוז'סטאן, הגובל בעירק, התייבש, ובמקום מתו אלפי דגים, וחיות בר אחרות נמצאות בסכנת הכחדה מצמא. גורמים רשמיים טוענים כי הסיבה לאסון היא היעדר זרימת מים מסכר שגם הוא מתדלדל לאחרונה.

מחסור כלכלת איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד