כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"ציד מכשפות"

הולנד: פוליטיקאי הורשע בגין העלבת מרוקאים

פוליטיקאי הולנדי אנטי-אסלאמי הורשע בבית המשפט לאחר שהעליב מרוקאים בקמפיין בחירות בשנת 2014. הוא כינה את ההליך המשפטי "ציד מכשפות"

הולנד: פוליטיקאי הורשע בגין העלבת מרוקאים
רויטרס

בית המשפט העליון בהולנד אישר את הרשעתו של הפוליטיקאי מהימין הקיצוני, חירט וילדרס, בגין העלבת מרוקאים בקמפיין שהתקיים בשנת 2014.

וילדרס הורשע בשנת 2016, ודרש משפט חוזר בטענה שהמקרה היה מונע פוליטית וכי ההרשעה מגבילה את חופש הביטוי שלו. בית המשפט העליון קבע ביום שלישי כי נאום העצרת אינו תחת הגדרת חופש הביטוי.

"אפילו פוליטיקאי חייב לעמוד בעקרונות היסוד של שלטון החוק ואסור לו לעורר חוסר סובלנות", אמר שופט בית המשפט העליון וינסנט ואן דן ברינק בפסק דינו. "עם ההצהרה הזו הוא פגע בקבוצה שלמה של אנשים, במקרה הזה בגלל המוצא שלהם" הוסיף.

וילדרס לא קיבל קנס או מאסר. אך הוא לא יכול לערער על עצם ההחלטה שקבעה כי הוא הורשע. כמנהיג מפלגת החירות הימנית הקיצונית (PVV), וילדרס היה קול שנוי במחלוקת בדיון ההגירה של מרוקאים להולנד.

בעצרת הקמפיין המדוברת ב-2014 שאל וילדרס את התומכים שלו אם הם רוצים "פחות מרוקאים בהולנד", התומכים הגיבו בקריאות "פחות! פחות! פחות!" הוא הגיב להם חזרה "אנחנו נדאג לזה," אמר וילדרס לקהל שהריע. בתגובה לפסק הדין שנערך ביום שלישי, אמר וילדרס שהוא קורבן ל"ציד מכשפות פוליטי, הם רוצים להשתיק אותי, אבל אני לעולם לא אשתוק", אמר.

הפוליטיקאי ההולנדי הרגיז רבים בקמפיין הבחירות שלו בכך שכינה את אוכלוסיית מרוקו בהולנד "זבל". בדצמבר 2017 הוא הורשע בהסתה לאפליה לאחר שדרבן את תומכיו לצעוק "פחות! פחות! פחות!" מרוקאים בהולנד". וילדרס אמר אז לעיתונאים: "החלאות המרוקאיות בהולנד, שוב לא כולן חלאות, אבל יש הרבה חלאות מרוקאים בהולנד שהופכים את הרחובות ללא בטוחים, בעיקר צעירים, וזה אמור להשתנות".

הולנד מרוקאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד