ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
כינוס הקבינט הערב

התו הירוק יוחזר? בעלי העסקים מודאגים ומבהירים: "לא נשרוד"

חברי הקבינט והשרים צפויים להחליט על החזרת חלק מהגבלות התו הירוק, וכפי שדווח בימים האחרונים כי באם רף התחלואה יגיע ל-1,000 חולים מדי יום יוחזרו ההגבלות. בעלי העסקים בענפים השונים מבהירים בתגובה, כי הם לא ישרדו את החזרת ההגבלות, לאחר שנה כה מורכבת

התו הירוק יוחזר? בעלי העסקים מודאגים ומבהירים: "לא נשרוד"
קניון. אילוסטרציה צילום: unsplash

הערב (שלישי) צפויים חברי קבינט הקורונה להתכנס ולדון במצב התחלואה בנגיף בארץ, וזאת בעקבות העלייה התלולה והמדאיגה  נתנוי התחלואה בארץ, כאשר אתמול הצטרפו לסטטיסטיקה הכואבת עוד למעלה מ-500 חולים מאומתים.

בתוך כך צפויים חברי הקבינט והשרים להחליט על החזרת חלק מהגבלות התו הירוק, וכפי שדווח בימים האחרונים כי באם רף התחלואה יגיע ל-1,000 חולים מידי יום יוחזרו ההגבלות. בעלי העסקים בענפים השונים מבהירים בתגובה, כי הם לא ישרדו את החזרת ההגבלות, לאחר שנה כה מורכבת.

ב'חדשות 12' ציטטו את מנכ"ל איגוד המסעדות שי ברמן: "התו הירוק היה אתגר שהעסקים הקטנים התקשו לעמוד בו. השיח על החזרתו כעת, בשעה שהתחלואה הקשה יציבה לשמחתנו ועומדת על מספרים נמוכים מאוד - מנותק מהמציאות. אני לא רואה איך הציבור הרחב ובעלי העסקים ישתפו פעולה עם זה", הדגיש.

עוד צוטט הנהלת התאחדות האטרקציות הדוקטור יושב ראש אופיר מילר לקראת ימי החופש אשר מטבע הדברים מביאים לידי שימוש מוגבר של ילדי ישראל באטרקציות: "אנחנו עוקבים כמו כולם אחר הדיווחים על העלייה בתחלואה וסומכים על משרד הבריאות שיקבל את ההחלטות הנדרשות להגנה על שלום הציבור".

עוד הוסיף: "לצערנו הרב, היינו בין הענפים האחרונים שנפתחו לאחר משבר הקורונה, רוב האטרקציות לא פוצו כראוי עד היום ובמהלך מבצע הלחימה האחרון, נפגע הענף כולו שוב - בכל רחבי הארץ. אם אכן תתקבל החלטה על החמרת ההגבלות, כולי תקווה שתהיה הפעם גם תוכנית יציאה מושכלת מהמשבר, ללא אפליה בין הענפים השונים במשק ותחת קו הגיוני רציף ואחיד לכולם".

כאמור הבוקר דווח משרד הבריאות כי 501 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עלה מספר החולים מתחילת התפרצות הנגיף בארץ ל-843,611. על פי הנתונים, במהלך היממה האחרונה בוצעו 72,896 בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

מספר החולים הפעילים עומד על 2,901 חולים, ומספר המונשמים עומד כעת על 16 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 33 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. מספר הנפטרים בחסדי שמיים לא עלה ונקבע הבוקר על 6,429.

שיעור התוצאות החיוביות מסך הבדיקות הכולל עדיין על 0.7%. בתוך כך, מאז החל מבצע החיסונים בישראל, עד כה התחסנו לנגיף הקורונה 5,663,255 בני אדם. מתוכם, 5,180,662 בני אדם התחסנו במנה השנייה.
קורונה בעלי עסקים אטרקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד