ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
יבקש חסינות?

כתב אישום נגד ח"כ דוד ביטן: "לקח שוחד בשבע פרשות שונות"

היועמ"ש החליט להעמיד לדין את ח"כ דוד ביטן בעבירות של שוחד הפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס, בשורה של פרשות | חלק מהעבירות בוצעו גם בשעה שכיהן כח"כ | עותק מכתב האישום הוגש ליו"ר הכנסת, על מנת שיתאפשר לביטן להודיע האם הוא מעוניין לבקש חסינות מהכנסת

כתב אישום נגד ח"כ דוד ביטן: "לקח שוחד בשבע פרשות שונות"
דוד ביטן בביהמ"ש צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

אחרי שהיועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, החליט על העמדתו לדין של חבר הכנסת דוד ביטן, הפרקליטות תגיש נגדו כתב אישום בגין עבירות של לקיחת שוחד, בסכום כולל של 715,000 שקלים בשבע פרשות שונות.

ביטן יואשם גם בעבירות של הפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס; אותן ביצע לכאורה במסגרת תפקידיו בעיריית ראשון לציון ובמהלך כהונתו כחבר כנסת וכיו"ר הקואליציה. הודעה על החלטת היועץ המשפטי לממשלה והעתק כתב האישום נמסרו היום לידי עורכי של חבר הכנסת ביטן.

כמו כן, בהתאם לקבוע בסעיף 4 לחוק חסינות חברי הכנסת, עותק מכתב האישום הוגש ליו"ר הכנסת מיקי לוי, על מנת שיתאפשר לחבר הכנסת ביטן להודיע לכנסת האם הוא מעוניין לבקש שתעמיד לו חסינות מפני העמדתו לדין פלילי.

בנוסף, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, החליט על העמדתו לדין של ארנון גלעדי, ששימש בתקופה הרלוונטית בתפקידים בכירים בעיריית תל אביב ובהם המשנה לראש העירייה, בעבירות לקיחת שוחד והפרת אמונים.

עוד הוחלט על העמדתם לדין של תשעה נאשמים נוספים בפרשה וכן של חברות שבניהולם, בעבירות שוחד, הלבנת הון ועבירות מס, כל אחד לפי חלקו. הודעות על כך נמסרו לבאי-כוחם של המעורבים.

התיקים נחקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 של משטרת ישראל בשיתוף עם רשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון, ומטופל ע"י עורכי הדין אתי בן-דור, יעל שניידר, עדי אפלבוים-גרוזמן, רוי גורדון ומיכל גזית מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

עורכי הדין דרור מתתיהו, שרון כהנא ואפרים דמרי, מסרו בשם ח"כ דוד ביטן: "היועץ המשפטי לממשלה קיבל חלק מטענותינו וביצע מספר שינויים בכתב החשדות בעקבות השימוע. האישומים המופיעים בכתב האישום יוכרעו על ידי בית המשפט, לאחר שייחשף לכלל הראיות והטענות כבדות המשקל שבאמתחתנו".

ח"כ ביטן סמוך ובטוח, כי בתום ההליך המשפטי, בית המשפט יגיע למסקנה המתבקשת, שלא נפל כל פגם או פסול במעשיו וינקה אותו מכל רבב", הוסיפו עורכי הדין.

 

 

דוד ביטן כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד