ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
אימה בשכונה החרדית

חבר הפרלמנט ל'בחדרי': "בהלם מהתקיפה, מקווה שהאבטחה לא תוסר מהקהילות"

בריון אנטישמי שהיה תחת השפעת אלכוהול, היכה באגרופים יהודי מבוגר שחזר מבית המדרש המרכזי של חסידי בעלזא בעיר אנטוורפן | החשוד בתקיפה נלכד על ידי מספר חרדים עד להגעת המשטרה | חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך אומר ל'בחדרי חרדים' כי הוא בהלם מהתקיפה האנטישמית וכי הוא יעשה הכול במטרה למנוע את הסרת האבטחה מהמוסדות החרדיים באנטוורפן: "במיוחד כשיש  חשש למתקפות טרור"

חבר הפרלמנט ל'בחדרי': "בהלם מהתקיפה, מקווה שהאבטחה לא תוסר מהקהילות"
חבר הפרלמנט החרדי בבלגיה מיכאל פרייליך צילום: באדיבות המצלם

בריון אנטישמי שיכור היכה באגרופים יהודי מבוגר שחזר מבית המדרש המרכזי של חסידי בעלזא בעיר אנטוורפן בב, מספר חרדים לכדו את האיש ועיכבו אותו עד להגעת המשטרה, חבר הפרלמנט החרדי אמר כי הוא עושה הכול במטרה למנוע את הסרת האבטחה מהמוסדות החרדיים באנטוורפן.

 כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ‏בריון אנטישמי, היכה באגרופים את היהודי שחזר מבית המדרש. ל'בחדרי חרדים' נודע כי המותקף הוא ר' דוד פינק, חסיד בעלזא בשנות ה-60 לחייו, שהלך לתומו ברחוב כשגוי אנטישמי החל להכות בו עם אגרופים לפרצוף. הרקע לתקיפה הוא ככל הנראה אנטישמי.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נראה הרב פינק כשהוא פצוע וחבול עם פגיעות בראשו ודם רב שנוטף מפניו. אחרי טיפול ראשוני של כונני ההצלה החרדים, פונה הרב פינק בבהילות לבית החולים, כשמתנדבי ההצלה מנקים את המדרכה משטף הדם.

מתנדבי ארגון 'השמירה' החרדי שהוזעקו לזירה הצליחו ללכוד את הפושע האנטישמי ולעכב אותו עד להגעת כוחות המשטרה.

‏בעוד כוחות ההצלה שהו במקום ומתנדבי 'השומרים' יחד עם חוקרי המשטרה תשאלו את עדי הראייה, התפרע התוקף האכזר בתוך הניידת, דפק על החלונות והשמיע צעקות רמות. ל'בחדרי חרדים' נודע כי הגבר שנעצר היה שיכור והמשטרה לא הצליחה לתחקר אותו כיוון שהיה תחת השפעת אלכוהול.

חבר הפרלמנט החרדי, מיכאל פרייליך, שנלחם בשבועות האחרונים מול הממשלה המקומית שלא להסיר את האבטחה של החיילים בלגים על מוסדות חינוך ובתי כנסת, אומר ל'בחדרי חרדים' כי "שמעתי על כך, וראיתי את התמונות. זה הלם גדול, יהודים מותקפים באנטוורפן בגלל שהם יהודים, המסר שלי לממשלה שעכשיו זה לא הזמן להוריד אבטחה מהקהילה היהודית, במיוחד שרשויות הביטחון במדינה פרסמו כי יש חשש למתקפות טרור".

עוד אמר חבר הפרלמנט. כי היום תתקיים פגישה בין שר הפנים עם ראשי הקהילות היהודיות, במטרה למצוא פתרון לגבי אבטחת מוסדות חינוך יהודיים. על כך אומר חבר הפרלמנט כי "חייבים לוודא שיש אבטחה והגנה לקהילות היהודיות אחרי חודש ספטמבר, אז מתוכנן להוריד את האבטחה".

"אני מאוכזב שהבקשה שלי בשבוע שעבר בפרלמנט לאשר אבטחה, נדחתה, עכשיו יש הזדמנות נוספת בפגישה הקרובה לסדר את הדברים ולוודא כי לקהילות היהודיות יש אבטחה", הוסיף חבר הפרלמנט.

חרדים אנטוורפן אנטישמיות בבלגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד