י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעקבות הסערה

האומן ששרף את שם ה' זומן לחקירה במשטרה

האומן גרגורי אבו, ששרף שלט שעליו היו חרוטות האותיות של שם ה', במהלך "מיצג אומנותי" לילדי גן דתי מגדעונה - זומן לחקירה במשטרה. האומן שהציג את "אומנות שריפת שם אלוקי ישראל" רח"ל, בפני בנות בגילאי 4-5 שיצאו לטיול בליווי הגננת - עורר סערה גדולה ופוליטיקאים דרשו לפתוח בחקירה

האומן ששרף את שם ה' זומן לחקירה במשטרה
שריפת שם ה' על ידי האמן במשכן לאומנויות צילום: Institut français d'Israël‎ ‏מתוך הפייסבוק של

האומן גרגורי אבו, ששרף שלט שעליו היו חרוטות האותיות של שם ה', במהלך "מיצג אומנותי" לילדי גן דתי מגדעונה - זומן לחקירה במשטרה. כך דיווח יהונתן גוטליב בערוץ 7.

האומן שהציג את "אומנות שריפת שם אלוקי ישראל" רח"ל, בפני בנות בגילאי 4-5 שיצאו לטיול בליווי הגננת. במסגרת הטיול נכנסו למתחם בקיבוץ עין חרוד שבמועצה האזורית גלבוע, אשר מכונה "משכן לאמנויות" – עורר, כזכור, סערה גדולה והביא לשורת גינויים במערכת הפוליטית.

לאחר לחץ שהפעילו מספר גורמים כשבראשם יו"ר להב"ה בנצי גופשטיין, המשכן לאומנויות עין חרוד הודיע כי יצירת האומנות המבזה שם ה' תוסר.

בעקבות המקרה פנה יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' ליועמ"ש אביחי מנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה ולהגיש כתבי אישום נגד המעורבים באירוע 'שריפת שם השם' בעין חרוד.

במכתבו כתב ח"כ סמוטריץ': "בימים האחרונים פורסם במרשתת סרטון בו מצולם אדם בשם גרגורי אבו המציג ׳מיצג אומנותי׳ בשם ׳שריפת שם השם׳ במשכן לאומנויות הבמה עין חרוד. לצערי נראה הדבר כי מיום אל יום ׳האומנות׳ הנאורה יורדת מדחי אל דחי עד ההדיוטה התחתונה תוך שהיא מבזה את קודשי ישראל, פוגעת ברגשות של מיליוני יהודים בארץ ומחוצה לה והכל בשם ׳חופש האומנות והביטוי".

סמוטריץ' הוסיף, "אני דורש כי תפתח חקירה ויוגש כתב אישום כנגד האחראים במשכן לאומנויות הבמה כמו גם כנגד המציג גרגורי אבו בעבירה על סעיף 173 ׳פגיעה ברגשי דת׳ לחוק העונשין".

"אין בי צל צילו של ספק כי רשויות האכיפה יתייחסו בכובד ראש לנושא לפחות כפי שהתייחסו בעבר כאשר הוגש כתב אישום, שהסתיים בהרשעה בעניינה של טטיאנה סוסקין כאשר פרסמה כרוז ׳מוחמד חזיר׳ אשר פגע ברגשות הדת של מאמינים מוסלמים", דברי סמוטריץ'.

עם זאת, שי גליק מנכ"ל 'בצלמו' שהיה סבור כי יש לפתוח בחקירה נגד אבו, הודיע כי יפעל לביטולה מאחר שהוסרה היצירה. "מודה ועוזב ירוחם", אמר גליק. "אכן, אין ספק שהיה מדובר במיצג מבזה ופוגעני, אך יחד עם זאת אחרי שהאמן הבין זאת ואחרי שהורידו את המיצג אינני מוצא מקום לחקירת המשטרה. אני אפעל לביטול התלונה ולביטול הזמנת האמן".

חקירה אומן שם השם שריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד