ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
דאגה במשרד הבריאות

זן חדש לקורונה: חשש לעמידות בפני החיסונים

לאחר זן הדלתא שהחל להתפשט בישראל בקצב מדאיג, במשרד הבריאות זיהו במעבדות זן חדש של הקורונה אותו הם מכנים 'דלתא פלוס'. נבדק האם הזן החדש עמיד בפני החיסונים

זן חדש לקורונה: חשש לעמידות בפני החיסונים
נגיף הקורונה צילום: Unsplash

עוד לא הספקנו להתרגל לזן ה'דלתא' של הקורונה המוכנה גם הווריאנט ההודי, ובמשרד הבריאות מפרסמים היום (רביעי) כי במעבדות הבדיקות נמצאו ארבע דגימות של זן חדש לקורונה המכונה 'דלתא פלוס'. במשרד הבריאות חוששים כי הזן החדש עמיד יותר בפני החיסונים וכן בפני התרופות לטיפול בתחלואה קשה.

לפי הפרסום של ענבר טויזר ב-n12, "דלתא פלוס" הוא הכינוי לזן חדש של הקורונה שארבעה מקרים ממנו כבר נמצאו במעבדה לריצוף גנומי בישראל. במשרד הבריאות מודאגים מהאפשרות שהוא עמיד יותר בפני חיסון ותרופות לטיפול בתחלואה קשה מהנגיף וכעת הם מבצעים מחקר בנושא.

ד"ר אורן קובילר, מבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל-אביב מסביר כי היווצרות הווראינטים לנגיף הקורונה הוא תהליך טבעי שמתרחש עם נגיפים: "התפתחות של מוטציות היא תהליך טבעי בנגיפים. לאחר מספר שינויים, חלק מן המוטציות האלו מתקבעות והופכות להיות הדומיננטיות. כאשר יש הצטברות של מוטציות נוצר זן חדש. במקרים של זן אלפא וזן דלתא לנגיף הקורונה הערכה היא שהם נוצרו על ידי הדבקה של מדוכאי חיסון שנשאו בגופם לאורך זמן את הנגיף וכך נצברו בו מספר מוטציות. לזנים ששורדים יש יתרון אבולוציוני מסוים אך בהחלט לא נראה כרגע שהם גורמים למחלה קשה יותר".

בתוך כך, מנתוני משרד החינוך עולה כי נכון לאתמול היו 1,312 תלמידים מאומתים לקורונה ו-96 אנשי חינוך. 457 מהתלמידים שייכים לחטיבות העליונות, 733 לבתי הספר היסודיים ו-122 לגני הילדים. במערכת החינוך יש 18,569 מבודדים, 18,372 תלמידים ו-197 אנשי חינוך.

בתל אביב יש 960 תלמידים ו-285 ילדי גן בבידוד. העירייה יצאה השבוע בקמפיין נרחב לעידוד בני נוער להתחסן. בפתח תקווה נסגרו כ-30 כיתות של בית הספר של החופש הגדול.

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד