י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ביבי ושרה נותרו אדישים

"תודה על הזכות": ריבלין נפרד מתפקידו • צפו

לאחר 7 שנים שבהן כיהן כנשיא מדינת ישראל, ראובן רובי ריבלין חוזר להיות אזרח מן השורה באופן רשמי, והוא נפרד מהתפקיד: "שבע השנים האחרונות, שאפשר לקפל לתוכן היסטוריה שלמה" | יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ורעייתו שרה היו היחידים שלא מחאו כפיים

"תודה על הזכות": ריבלין נפרד מתפקידו • צפו
ריבלין נואם במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפני השבעתו של יצחק הרצוג לנשיא המדינה ה-11, היום (רביעי) נשיא המדינה היוצא ראובן רובי ריבלין נפרד מתפקידו כנשיא המדינה העשירי, כשהוא נואם נאום מרגש בכנסת.

"שבע שנים הן הרבה זמן ובפרט, שבע השנים האחרונות, שאפשר לקפל לתוכן היסטוריה שלמה", אמר הנשיא היוצא ראובן ריבלין במליאה. "בתחילת כהונתי, נשאתי נאום, שזכה לשם 'נאום השבטים'".

הוא התייחס לנאום שעורר סערה: "הוא זכה לשמו, בשל חלקו הראשון, בו שיקפתי את המציאות הדמוגרפית והתרבותית המשתנה בה אנו חיים. ואולם, אילו היו קוראים לנאום על שם חלקו השני, הרי שהנאום הזה היה זוכה לשם, 'נאום השותפות'"

"שכן, בחלקו השני של הנאום, ביקשתי להציע יסודות פרגמטיים לשותפות, במדינה היהודית והדמוקרטית. שבע השנים שלי כנשיא העשירי היו במפגש עם הרוב, הדומם לעיתים, של החברה הישראלית", הוסיף.

"בתום שבע שנים, אני יכול לומר לכם נבחרי הציבור ומשרתיו", פנה ריבלין חברי הכנסת, " בוודאות: יש חברה ישראלית אחת, ורובה ככולה רוצה ומחויבת להפוך את חזון השותפות בתוכנו - למציאות".

"צעד צעד. לא באוטופיה, לא נגד ההיסטוריה. תודה על הזכות", ציין ריבלין והדגיש כי הוא "חוזר להיות אבא וסבא". כל הנוכחים במליאה קמו ומחאו כפיים, למעט בני הזוג נתניהו.

ראובן ריבלין יצחק בוז'י הרצוג נשיא המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד