י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הרחקתו מהרשת החברתית

טראמפ יתבע באופן אישי את מארק צוקרברג וג'ק דורסי

הנשיא לשעבר טראמפ לא מוותר וכעת הוא תובע באופן אישי את בעלי הרשתות החברתיות שחסמו אותו. טראמפ נחסם לאחר הפריצה של תומכיו לגבעת הקפיטול ב-6 בינואר

טראמפ יתבע באופן אישי את מארק צוקרברג וג'ק דורסי
הנשיא טראמפ מחוץ לחדר הסגלגל צילום: דוברות הבית הלבן

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ יפתח בתביעות ייצוגיות נגד מנכ"לי טוויטר ופייסבוק, ג'ק דורסי ומארק צוקרברג, כתגובה על הרחקתו מהפלטפורמות שלהם

הנשיא טראמפ לשעבר יודיע כי היא יתבע את טוויטר ופייסבוק על שחסמו אותו לצמיתות, טראמפ טוען כי זה התנכלות מכוונת לעבר תומכיו. טראמפ כזכור נחסם מפייסבוק והן מטוויטר בעקבות המתקפה על בניין הקפיטול בארה"ב מוקדם יותר השנה, במהלכה אלפי תומכיו נכנסו לבניין, עקפו את רשויות החוק, וביקשו לעצור את מינוי ביידן לנשיא בבחירות ב-2020, בחירות בהן טראמפ הפסיד.

על פי דיווחים בארה"ב, טראמפ יודיע היום על תביעה ייצוגית יחד עם אנשים נוספים שהורחקו לצמיתות מהרשתות, התביעות הן נגד מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, וג'ק דורסי מנכ"ל טוויטר.

הצוות של טראמפ טען שוב ושוב שהוא הושתק ונחסם בגלל שהוא שמרן עם דעות שלא מוצאת חן בעיני השמאל, אך ענקיות המדיה החברתית טוענות שזה מסיבות בטיחות בעקבות המתקפה ב-6 בינואר השנה, לטענת פייסבוק וטוויטר, טראמפ עודד את תומכיו להסתער על הקפיטול.

כזכור בחודש מאי השנה, מועצת הפיקוח של פייסבוק אישרה את החלטת החברה לחסום את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ מהפלטפורמות שלה. משמעות הפסיקה היא שטראמפ ימשיך להיחסם מפייסבוק ואינסטגרם, אולם חברי הדירקטוריון אמרו כי השעיה בלתי מוגבלת של חשבונו של טראמפ אינה הולמת ולחברה יש שישה חודשים לבחון פתרונות חדשים.

מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, הודיע ​​על ההחלטה לחסום את טראמפ מפייסבוק ואינסטגרם ב-7 בינואר, יום לאחר שקבוצת תומכי טראמפ הסתערה על בניין הקפיטול בארה"ב בהתפרעות קטלנית עקובה מדם.

באותו שבוע הודיעה טוויטר, על החלטתה לאסור לצמיתות את טראמפ מהפלטפורמה שלה. טראמפ נחסם גם בסנאפצ'אט ויוטיוב לאחר ההתפרעות.

לטראמפ היו יותר מ-35 מיליון עוקבים בפייסבוק ויותר מ-24 מיליון עוקבים באינסטגרם. היו לו גם יותר מ-88 מיליון עוקבים בטוויטר לפני שנחסם, הוא השתמש בפלטפורמה לעתים קרובות כדי לפרסם חדשות או להודיע ​​על מהלכי מדיניות.

דונלד טראמפ טוויטר פייסבוק מארק צוקרברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד