י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"יחי יחי יחי"

הנשיא הרצוג הושבע: "משימת כהונתי - לבנות את התקווה מחדש"

שבועות לאחר שניצח את מרים פרץ בבחירות לנשיאות, יצחק בוז'י הרצוג הצהיר היום אמונים למדינת ישראל, בטקס חגיגי במשכן הכנסת - והושבע כנשיא ה-11 שלה; ריבלין נפרד מתפקידו לאחר שבע שנים | הרצוג בנאומו: "משימת כהונתי כדי לבנות את התקווה מחדש" | צפו

הנשיא הרצוג הושבע: "משימת כהונתי - לבנות את התקווה מחדש"
הרצוג מושבע לנשיא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בטקס ממלכתי ומרגש בכנסת, היום (רביעי) יצחק בוז'י הרצוג הצהיר אמונים למדינת ישראל ונכנס לתפקיד נשיא המדינה באופן רשמי, לאחר שהושבע במליאה.

הרצוג, שאביו חיים כיהן גם הוא כנשיא המדינה בעבר, הושבע לאחר שבחודש שעבר זכה לרוב חברי הכנסת שבחרו בו בבחירות לנשיאות המדינה. מי שמסיים את תפקידו כנשיא ה-10, הוא ראובן ריבלין.

הרצוג הצהיר מול מליאת הכנסת כי הוא מצהיר אמונים למדינת ישראל ולחוקיה, וכי הוא ימלא את תפקידו בנאמנה. לאחר שהתחייב, חברי הכנסת קראו בהתרגשות: "יחי יחי יחי".

"אני ניצב לפניו עניו ונרגש ומקבל בהוקרה את אמונכם ואת האחריות הכבדה לכהן כנשיא ה-11", פתח הרצוג את נאומו במליאה. "ישנם בישראל ויכוחים לא פשוטים בתוך הבית פנימה - זה היופי בדמוקרטיה בישראל. אין דמוקרטיה ללא אופוזיציה".

"כמו הציבור הישראלי כולו, גם אני מאחל ליציבות. נושא תפילה לשלומם וביטחונם של אזרחי ישראל כולם ושולח חיזוק מיוחד לאנשי הרפואה הרווחה והחינוך מתפלל לשובם של הדר גולדין ואורון שאול", הוסיף.

לאחר מכן, הנשיא החדש התייחס למצב הפוליטי: "אלה ימים בהם הממלכתיות ניגפת בפני הכיתוב, האתוס המלכד שברירי מתמיד. ימים לא פשוטים אחרי שנתיים וחצי של מערכות בחירות סוערות ומשבר פוליטי שלא היה כמותו בישראל".

"גם לוח השנה קורא לעצור", הזכיר את שלושת השבועות, "ימי בין המצרים מזכירים ששנאת חינם הביאה לחורבן בית המדרש. המחיר הכבד מכולם הוא הכרסום בחוסן הלאומי".

"מילים כמו דמוקרטיה, ממלכתיות, אתוס ומורשת הן מילים גדולות שקשה לכמת אותן. אך הן הבסיס האיתן שמחזיק אותנו יחד. אנחנו חייבים לחיות כאן. זו לא גזרת גורל - זו שותפות גורל", קרא הרצוג.

הוא התייחס למשימתו: "משימת כהונתי היא לעשות הכול כדי לבנות את התקווה מחדש. השלב הראשון הוא לעצור את הפחד. הוא מתודלק במילים שכולנו נוטים להקל בהם ראש".

"בואו נבחר כל יום מחדש בנו, נבחר לנצח לא רק אחד את השני אלא גם להאיר פנים, להרבות באהבת ישראל. נבחר לקבוע שעת נעילה לקרע המחרב בנו - כולנו יחד", סיכם נשיא המדינה ה-11.

יצחק בוז'י הרצוג נשיא המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד