כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בגלל מחסור במים

מחאה באיראן: החקלאים שחטו בקר ורוקנו משאיות חלב

בעקבות מחסור במים לבעלי חיים במחוז אספהאן באיראן יצאו חקלאים להפגין מול ביתו של המושל, שחטו בעלי חיים והתיזו דמם, שפכו חלב ממשאיות והתעמתו עם שוטרים • צפו

מחאה באיראן: החקלאים שחטו בקר ורוקנו משאיות חלב
מחאת החלב באיראן צילום: רשתות חברתיות

מאות חקלאים איראניים הפגינו אתמול (רביעי) מחוץ לביתו של מושל מחוז אספהאן בעיר איספהאן (העיר מחולקת לכמה מחוזות) בעקבות מחסור במים. בין הסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות נראו שוטרים מתעמתים עם חקלאים, ובני משפחותיהם קוראים לשוטרים "נבלות".

המפגינים זעמו על הרשויות המקומיות שלא סיפקו מים לחוות שלהם, מהלך שגרם לבהמות רבות למות בצמא. "נקבל את החלק של המים שלנו גם אם נצטרך למות בשביל זה" צעקו המפגינים.

החקלאים זועמים כי מחירים נמוכים שקבעה הממשלה למוצרי חלב והמחירים הגבוהים שקבעה למספוא של בעלי חיים, הביאו את חלקם לפשוט את הרגל, המפגינים הביאו להפגנה פרות על משאיות להפגנה וניסו לקחת אותן ללשכת המושל. חלקם שחטו בעלי חיים והשפריצו את דמם על שלטים מחוץ למשרדי הממשלה, או רוקנו חלב על הקרקע.

חקלאים במחוז אספהאן טוענים שהם לא מקבלים את חלקם מעבר ה'זאנדה רוד', הנהר הגדול ביותר באיראן, כדי להשקות את השדות ולאפשר גידול בעלי חיים, כאשר כמויות מים הולכות למחוזות אחרים, הנהר שהיה שופע כל השנה, התייבש בשני העשורים האחרונים.

כמו אזורים רבים אחרים באיראן, גם אספהאן התמודדה עם בצורת השנה. מוחמד אשגארי, פקיד ברשות המטאורולוגית האיראנית, אמר ב-6 ביולי כי המשקעים הממוצעים ברחבי איראן בששת החודשים הראשונים של 'שנת החקלאות' שזה עתה הסתיימו (ספטמבר עד יוני) היו פחות מ -50% מהתקופה המקבילה אשתקד.

כלכלת איראן מחסור במזון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד