כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ההסברה במוקד

צעדים חדשים לבדיקות לצד עליה במספר החולים

קבינט הקורונה אישר אתמול שורה של צעדים, ובהם ביצוע בדיקות מהירות בכניסה למוסדות גריאטריים, בדיקות קורונה לילדים לפני טיולים וקייטנות, ובידוד למחוסנים ומחלימים אחרי חזרה מחו"ל עד לקבלת תוצאות הבדיקה, 521 חולי קורונה חדשים אובחנו בישראל ביממה, ואחוז הבדיקות החיוביות עמד על %0.7

צעדים חדשים לבדיקות לצד עליה במספר החולים
בדיקת נגיף קורונה צילום: Yossi Zamir/Flash90

521 חולי קורונה חדשים אובחנו בישראל ביממה אחת, כאשר אחוז הבדיקות החיוביות עמד על 0.7%, כמו כן, במדינה ישנם 38 חולים במצב קשה, שמתוכם 17 במצב קריטי ו-16 מונשמים. במקביל, כפר יונה הפכה במהלך 24 השעות האחרונות לעיר אדומה, והצטרפה למעלה אדומים. גם מצבן של פתח תקווה, הוד השרון וצופים, שמוגדרים כיישובים כתומים, לא מבשר טובות. כמו כן, תל אביב ופרדס חנה - כרכור, שעדיין מוגדרות צהובות, קרובות להפוך לכתומות, כאשר ציון הרמזור שלהן עומד על 5.9. כך מדווח הבוקר אליאב בטיטו ב'מעריב'.

במהלך ישיבת הקבינט שהתקיימה אתמול הוחלט על פעולות נוספות לצמצום התחלואה ועצירת התפשטות הזן דלתא, ללא החלת מגבלות דרסטיות בשלב זה. בדיון נקבע כי אסטרטגית "הבלימה הרכה" תימשך, תוך פגיעה מינימלית בכלכלה ובשגרת החיים. הוסכם כי "יישום האסטרטגיה מחייב נטילת סיכונים מסוימים, אך במכלול השיקולים, לרבות הכלכליים, מדובר באיזון המתבקש".

במסגרת מימוש האסטרטגיה, נקבע כי שני הפרמטרים המרכזיים יהיו הורדת מקדם ההדבקה לצד פגיעה מינימלית במשק. עוד נקבע כי הפרמטר המוביל לבחינת פעולות הממשלה ימשיך להיות היקף החולים שבמצב קשה. לצד זאת, עם ההחלטות שהתקבלו במסגרת הקבינט נמנות: הגברת מבצע החיסונים הארצי, הגברת מאמצי ההסברה לציבור, בדגש על קריאה להתחסנות, עטיית מסיכות ושמירת מרחק פיזי.

כמו כן, הוחלט על קיום בדיקות מהירות בכניסה למוסדות גריאטריים וביצוע בדיקות קורונה מהירות בקייטנות ובמחנות קיץ שבהם יש מעל ל-100 משתתפים. בנוסף הוחלט על חובת בידוד עד לקבלת תשובה מבדיקה בחזרה מחו"ל. כמו כן, במטרה להגביר את שיתוף הפעולה של הציבור באכיפת הבידוד - משרד הבריאות יקיים עבודת מטה לבחינת קיצור ימי הבידוד. הקבינט הסמיך את ראש הממשלה נפתלי בנט ואת שר הבריאות ניצן הורוביץ לקבל החלטות שוטפות למימוש האסטרטגיה שנקבעה.

קורונה משרד הבריאות הווריאנט ההודי חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד