י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התחסן פעמיים

נפטר ראשון מקורונה אחרי שבועיים; יממה נוספת של 500 נדבקים

נגיף קורונה - זן דלתא: אחרי יותר משבועיים ללא נפטרים, עדכן הבוקר בית החולים רמב"ם על חולה קורונה, שחוסן פעמיים נגד הנגיף, אשר למגינת לב הלך הלילה לעולמו | אשתו עדיין מאושפזת במחלקת הקורונה במצב בינוני עד קשה | אתמול התגלו בישראל 518 חולי קורונה נוספים

נפטר ראשון מקורונה אחרי שבועיים; יממה נוספת של 500 נדבקים
צוות רפואי במחלקת קורונה באיכילוב צילום: Yossi Aloni/Flash90

בבית החולים רמב"ם בחיפה נפטר הלילה (בין רביעי לחמישי) קשיש כבן 86 שחלה בנגיף הקורונה. הקשיש, שחוסן פעמיים נגד הנגיף, הוא הנפטר הראשון בגל התחלואה הנוכחי. בישראל לא נפטרו עוד חולי קורונה במהלך השבועיים האחרונים.

בני משפחתו של הקשיש, תושב קרית ביאליק, שאושפז במחלקת הקורונה לפני שבוע במצב קשה, הספיקו להיפרד ממנו אתמול, כך עדכן בית החולים. במחלקה עדיין מאושפזת אשתו, בשנות השבעים לחייה, במצב בינוני עד קשה.

בנוסף, במחלקת הקורונה בבית החולים רמב"ם מאושפזים נכון להבוקר חמישה חולים, כולם מחוסנים פעמיים שחלו בזן הדלתא החדש. בבית החולים מציינים כי טווח הגילאים של החולים עומד על בין 64 ל-80.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי אתמול נדבקו בנגיף הקורונה 518 בני אדם. 46 חולים מאושפזים בבתי החולים במצב קשה, 16 מתוכם מחוברים למכונת הנשמה. אתמול נערכו בישראל כ-74,000 בדיקות, 0.7% מתוכן - חיוביות.

הבוקר פורסמה ב'ידיעות אחרונות' בדיקה שנערכה בקשר למהימנות הנתונים, נוכח פערים גדולים שהתגלו בין הדיווחים מבתי החולים עצמם לבין המספרים שפירסם משרד הבריאות: על פי דיווחי בתי החולים רק 27 חולי קורונה במצב קשה היו מאושפזים אמש, ולא 46 כפי שעדכן משרד הבריאות.

בתגובה לבדיקה של 'ידיעות אחרונות' הודיע משרד הבריאות כי יבדוק את הפערים בנתונים. בינתיים אפשר לחשוב על כמה הסברים אפשריים לפער: ייתכן שחולים במצב בינוני סווגו כחולים קשים, וייתכן שחולים ששוחררו או שמצבם השתפר עדיין נספרו בטעות כחולים במצב קשה.

כך למשל, לפי משרד הבריאות בבית החולים ברזילי באשקלון מאושפז חולה קורונה אחד במצב קשה, אך מבית החולים נמסר כי ישנה חולת קורונה אחת, שאינה מוגדרת במצב קשה. בהדסה עין כרם יש לפי משרד הבריאות חולה אחד במצב קשה, אולם מבית החולים נמסר כי אין שם חולים קשים. בשיבא, על פי נתוני משרד הבריאות, מאושפזים שלושה חולים במצב קשה, אך מבית החולים נמסר על חולה אחד בלבד.

 

 

קורונה נפטר משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד