י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
העימות הראשון בעידן בנט

ארה"ב מגנה; כך פוצץ צה"ל את בית המחבל שרצח תלמיד ישיבה

כוחות צה"ל הרסו הלילה בפיצוץ מבוקר את ביתו של מונתסר שלבי, המחבל שרצח את תלמיד הישיבה יהודה גואטה הי"ד בפיגוע ירי שאירע בצומת תפוח לפני מספר חודשים | שגרירות ארצות הברית גינתה את ההריסה: 'בית של משפחה שלמה לא צריך להיהרס בגלל מעשיו של אדם'

ארה"ב מגנה; כך פוצץ צה"ל את בית המחבל שרצח תלמיד ישיבה
ביידן על רקע ההריסה צילום: פלאש 90, רשתות ערביות

הלילה (בין רביעי לחמישי) נכנסו כוחות צה"ל לכפר 'תורמוסעיא' שבאזור רמאללה והרסו את ביתו של מונתסר שלבי, המחבל שרצח את תלמיד היישיבה יהודה גואטה ופצע שניים מחבריו, בפיגוע הירי בצומת תפוח לפני כחודשיים.

ההריסה לוותה בהפרות סדר אלימות בהשתתפות כ-200 פלסטינים שיידו אבנים וירו זיקוקים לעבר הלוחמים, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. ההריסה בוצעה לאחר שנדחתה עתירת משפחת המחבל לבג"ץ ב-ׁ23 ביוני 2021.

כוחות הנדסה הרסו את הבית באמצעות פיצוץ מבוקר, שתועד על ידי התושבים המקומיים.  בתוך כך, שגרירות ארצות הברית בישראל הוציאה גינוי חריג להריסה. "בית של משפחה שלמה לא צריך להיהרס בגלל מעשיו של אדם אחד", נכתב בהודעת השגרירות.

גורם בלשכת ראש הממשלה נפתלי הגיב על הגינוי האמריקני ואמר: "ראש הממשלה מעריך ומכבד את הממשל האמריקני, יחד עם זאת, הוא פועל אך ורק בהתאם לשיקולי הביטחון של מדינת ישראל ולהגנה על חיי אזרחי ישראל".

לפני כחודש הוגש כתב אישום נגד המחבל, בו מפורט כיד ביצע את הפיגוע הרצחני. לפי כתב האישום, ביום ראשון, ה-02/05 בשעות אחר הצהריים מילא המחבל את מחסנית האקדח בכדורים חיים ולקח עימו עשרות כדורי תחמושת. שלבי הכניס לאקדח את המחסנית המלאה ודרך אותו כך שהיה מוכן לירי.

הוא נכנס לרכב, והסתיר את האקדח על המושב הסמוך לנהג, כשהוא מכוסה בשטיח תפילה. בשעה 18:00 לערך הגיע המחבל אל צומת תפוח. הוא עצר את הרכב סמוך לתחנה, נטל את האקדח הדרוך, קרא בקול "אללה אכבר", ודרך חלון הרכב הפתוח ירה מספר רב של כדורים ממרחק קצר לעבר האזרחים. המחבל חדל מהירי רק לאחר שקנה האקדח התפוצץ, והאקדח הפסיק לפעול.


פיצוץ בית המחבל

שלבי נפצע מירי שביצעו לעברו החיילים בצומת, אולם הצליח להימלט. במשך ארבעה ימים הסתתר שלבי בכפר עקרבה, שם עדכן את המסייעים לו בדבר הפיגוע שביצע. המחבל עבר מספר מקומות מסתור, ניסה לחטא את פצעיו ולשנות את חזותו על מנת להקשות על כוחות הביטחון לתפסו. בהמשך הגיע המחבל לאחד מחבריו, ששכנע אותו שאין ברירה אלא להסגירו לכוחות הביטחון. זמן קצר לאחר מכן נתפס שלבי על ידי כוחות הביטחון.

בפיגוע נפצעו תלמידי ישיבת איתמר יהודה גואטה הי"ד, בניה רץ ועמיחי חלה. גואטה נפצע באורח אנוש, עקב פגיעת אחד הכדורים בראשו. הוא נלחם על חייו במשך ארבע ימים עד שנפטר מפצעיו. פרץ נפצע באורח קשה, הורדם והונשם, ועבר ניתוח בעמוד השדרה. נכון לרגע זה פרץ עדיין מאושפז וסובל משיתוק מהצוואר ומטה. חלה נפצע באורח קל.

מפורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור שבו מאות חברים נמסר בתגובה לדברי השגרירות האמריקאית נגד הריסת ביתו של המחבל שרצח את יהודה גואטה ז"ל: "נחרדנו ונדהמנו מהתערבות הבוטה והחוצפנית של ממשל ארה"ב בשיקולים ביטחוניים והרתעתיים, שהחליטה לגנות את הריסת בית המחבל שרצח את יהודה גאוטה יהודי ישראלי, ופצע עוד שניים חפים מפשע. אנחנו שאיבדנו את יקירנו בפיגועים רצחניים יודעים שאם הייתה הרתעה אמיתית ילדינו וקרובינו היו היום בין החיים. אנו מצפים מידידתנו הקרובה לעזור לנו ליצר הרתעה כנגד המחבלים ולא למנוע אותה, ובכך לנרמל את החיים תחת הטרור".

"לצערנו ממשל בידן פועל ברוח הפוכה להיגיון, מלבד הניסיון לתקוע מקלות בגלגלים למדינת ישראל ביצירת הרתעה, היא גם נותנת רוח גבית לטרור בכך שהחזירה לראשות הטרור העולמי פלסטינית את התקציבים שנשללו ממנה בעבר מפני שהלכו לתשלום משכורות למחבלים, החזירה את הכסף שמניע את הטרור ורוצח לנו את הילדים והקרובים. אנו מצפים ממשל בידן לגנות ולתמוך בענישה של מחבלים גם אם הם בעלי אזרחות ארה"ב".

 

 

הריסת בית המחבל צה"ל פיגוע יהודה גואטה גינוי ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד