י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ארגון השמאל יישא בהוצאות

בג"ץ דחה על הסף עתירה נגד מינוי נאור יחיא לדובר נשיא המדינה

שופטי בג"ץ קבעו היום כי דינה של העתירה שהוגשה על ידי תנועת 'קריים מיניסטר' - להידחות על הסף | התנועה עתרה אתמול נגד מינויו של נאור יחיא, לשעבר דוברו של נתניהו, לדובר נשיא המדינה הנכנס יצחק הרצוג | בג"ץ קבע כי התנועה תישא בהוצאות המשפט 

בג"ץ דחה על הסף עתירה נגד מינוי נאור יחיא לדובר נשיא המדינה
נאור יחיא עם בנימין נתניהו צילום: מתוך הטוויטר של נאור יחיא

בג"ץ דחה היום (חמישי) את העתירה שהוגשה נגד מינויו של נאור יחיא, לדוברו של הנשיא הנכנס יצחק (בוז'י) הרצוג. את העתירה הגישה תנועת המחאה 'קריים מיניסטר', שקראה בימים האחרונים להרצוג לבטל את המינוי.

מינויו של יחיא, ששימש עד כה כדובר תנועת הליכוד וראש הממשלה לשעבר נתניהו, עורר את זעמם של ארגוני המחאה נגד נתניהו וגורמים בשמאל. פעילי 'קריים מיניסטר' אף ארגנו מחאות מחוץ לביתו של הרצוג והפגינו גם במהלך טקס ההשבעה אתמול כנסת.

שופטי בג"ץ ג'ורג' קרא, דוד מינץ ויוסף אלרון קבעו כי דינה של העתירה שהוגשה נגד נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ, בנוגע למינוי - להידחות על הסף.

בפסק הדין של של בג"ץ נכתב: "אף מבלי להיכנס לשאלת התשתית הנורמטיבית לביקורת שיפוטית על מינויים של משרות אמון על ידי נשיא המדינה או לכך שנציב שירות המדינה, אינו הגורם המוסמך ביחס למינוי עובדי לשכת נשיא המדינה, העותרת לא הציגה כל עילה מבוררת להתערבותנו או תשתית עובדתית מינימלית המבססת את הטענות הקשות שהעלתה נגד המשיב".

"סברות והשערות הינן בסיס רעוע למדי להגשת עתירה לפני בית משפט זה", הוסיפו השופטים. בנוסף נקבע כי העותרת, תנועת 'קריים מיניסטר', תישא בהוצאות המשפט בסך של 5,000 שקלים.

בעתירה טענה תנועת 'קריים מיניסטר' כי יחיא היה מעורב "בקמפיינים של פילוג ושנאה ובמסע הסתה ודה לגיטימציה פרוע כנגד גורמים שונים בחברה הישראלית וביניהם: פעילי מחאת בלפור, הציבור הערבי ונציגיו, ויריבים פוליטיים של בנימין נתניהו. בנוסף, מציינת התנועה מספר מקרים בהם היה יחיא אחראי על הפצת חדשות כזב (פייק ניוז) ושקרים ששיקר באופן אישי".

עוד טענה התנועה בעתירה כי "הטענות שהופנו כנגד יחיא אינן עומדות בקנה אחד עם המצופה מעובד מדינה. הציפייה היא, כי אדם המתמנה לתפקיד בכיר במוסד שהינו מוסד הדגל של מדינת ישראל – בית הנשיא, יהיה ללא רבב וישקף במעשיו ופעולותיו את הערכים הגלומים בבית הנשיא".

יחיא בן 32, החל את דרכו המקצועית בחטיבת דובר צה"ל, שם שירת במגוון תפקידים פיקודיים ומקצועיים בהם רכש ניסיון רב בתחום. בתפקידו האחרון, שימש כראש מדור טלוויזיה והפקות ולאחריו השתחרר מצה"ל בדרגת רס״ן בתום עשר שנות שירות.

לאחר שחרורו שימש כדובר שר הבינוי והשיכון ובהמשך כדובר שר העלייה והקליטה, ח"כ יואב גלנט. בשנתיים האחרונות שימש כדוברו הפוליטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו וכדובר מפלגת הליכוד. יחיא, יליד יקנעם שכיום מתגורר בגבעתיים. במסגרת תפקידו יעמוד בראש מערך התקשורת של בית הנשיא וישמש כדוברו של נשיא המדינה.

 

 

נאור יחיא עתירה בג"ץ יצחק הרצוג קריים מיניסטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד