י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
כן יאבדו כל אויביך השם

המחבל המפורסם ‏אחמד ג'בריל מת בגיל 83

מייסד ומזכ"ל "החזית העממית לשחרור פלסטין המפקדה הכללית", המחבל הנודע אחמד ג'יבריל, מת בדמשק בגיל 83 | דמם של מאות ואלפי יהודים על ידיו המסואבות | כן יאבדו כל אויבך ה'

המחבל המפורסם ‏אחמד ג'בריל מת בגיל 83
אחמד ג'יבריל צילום: צילום מסך

‏בדמשק מת בגיל 83 אחמד ג'בריל, מייסד ומזכ"ל "החזית העממית לשחרור פלסטין המפקדה הכללית", מהארגונים הפלסטיניים שעשו הרבה צרות לישראל לפני עשרות שנים והיום די נדחקו הצידה והם פחות דומיננטים.

ערוץ אל-מיאדין הלבנוני דיווח, כי היה בן 83 במותו, הוא מת בבית חולים בדמשק, ג'יבריל נולד באזור תל אביב של ימינו ב-1938. וב-1948 נמלט עם משפחתו לסוריה. הוא הקים יחד עם ג'ורג' חבש את ארגון החזית העממית לשחרור פלסטין ב-1967, אך בהמשך התפצל מהארגון והקים את "החזית העממית לשחרור פלסטין - המפקדה הכללית". ארגנו היה אמון על עסקת חילופי השבויים ב-1985 שכונתה "עסקת ג'יבריל", בה שחררה ישראל 1,150 אסירים ועצירים ביטחוניים בתמורה לשלושה שבויי צה"ל, כך דווח רועי קייס כתב לענייני ערבים בכאן 11.

ראש הרשות הפלסטינית אבו-מאזן התקשר לסגנו של אחמד ג'יבריל, טלאל נאג'י ולמשפחתו של ג'יבריל, כדי לנחם אותם על מותו של ג'יבריל.

בין היתר הוא היה אחראי לפיגוע בקריית שמונה ב-1974, בו מחבלים שחדרו מלבנון ונכנסו לעיר רצחו 18 ישראלים ופצעו 15. ב-1987 ביצע הארגון בהנהגתו את "ליל הגלשונים" - פיגוע שבו נהרגו שישה חיילי צה"ל. בנו נהרג ב-2002 בפיצוץ מכונית תופת בביירות. כמו כן, ג'יבריל היה אחראי לפיצוץ מטוס "סוויסאייר" בדרכו ללוד, שבו נהרגו 47 בני אדם.

דמשק החזית הדמוקרטית לשחרור פלסטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד