י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המחאה נגד הרכבת הקלה

תיעוד בלעדי | זעם ב'עדה החרדית': גבאי האדמו"ר הופל ונעצר

זעם ב'עדה החרדית' בעקבות מעצרו של גבאי האדמו"ר ממשכנות הרועים, במהלך ההפגנה נגד תוואי הרכבת הקלת ברחוב בר אילן בבירה | המשטרה עצרה בנוסף שני מפגינים נוספים | גורם ב'עדה החרדית': "מעצר שווא, נבעיר את השטח" | המשטרה: לא נאפשר אלימות נגד שוטרים

תיעוד בלעדי | זעם ב'עדה החרדית': גבאי האדמו"ר הופל ונעצר
שוטרים עוצרים את הגבאי צילום: ישי ירושלמי

שוטרים הפילו את המשב"ק של האדמו"ר ממשכנות הרועים במהלך הפגנה שנערכה היום (חמישי), ברחוב בר אילן בירושלים נגד המשך העבודות בתוואי הרכבת הקלה שעתידה לעבור בשכונות החרדיות בעיר.

האירוע התרחש כאשר מאות מפגינים מקהילות 'העדה החרדית' יצאו היום שוב להפגין נגד המשך בניית קו הרכבת הקלה. המפגינים הרבים ניסו למנוע בגופם את המשך העבודות באתר הבניה. לטענת המפגינים, מעבר של קו הרכבת בשכונות החרדיות עשוי לפגוע ברגשות התושבים החרדים.

כוחות משטרה שהגיעו למקום ניסו לפזר את המחאה ועצרו כשלושה מפגינים. אחד מהעצורים, הוא גבאי האדמו"ר ממשכנות הרועים שהגיע לשאת דברים בפני המפגינים בשם האדמו"ר. לטענת עדי ראייה, הוא לא השתתף באופן פעיל במחאה ולמרות זאת הופעלה נגדו אלימות והוא נעצר לחקירה.

ב'עדה החרדית' הרוחות סוערות בעקבות התיעודים והמעצר המשפיל. גורמים ב'עדה החרדית' ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' טוענים כי מדובר במעצר שווא וכי הם "מבטיחים להבעיר את העיר".

ממשטרת ישראל נמסר ל'בחדרי חרדים' בתגובה למעצרו של הגבאי: "כוחות המשטרה פעלו על מנת להשיב את הסדר הציבורי על כנו זאת לאחר שברחוב בר אילן מפגינים שהתקהלו במקום והחלו לשבש את העבודה באתר בתוואי עבודות הרכבת הקלה".

"בעקבות הפרת הסדר האלימה, כוחות המשטרה נאלצו לפעול ולפזרם. 2 חשודים בהפרות הסדר ו-1 בתקיפת שוטרים נעצרו.
משטרת ישראל תאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, ומאידך לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי, אלימות כלפי הציבור וכלפי אנשי משטרה", הוסיפו במשטרה.

העדה החרדית מחאה ירושלים עבודות הרכבת הקלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד