כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מאפס ניסיון לגוף הנחשק

נחשף: אלו החרדים שישתלבו בשירות האזרחי המיוחד

בארגון 'חברים' השירות האזרחי סוגרים בימים אלו את ההרשמה לתוכנית 'מעלות 2' בה צעירים מהציבור החרדי נוטלים חלק במטרה לרכוש ידע במקצועות שונים, תוך קבלת מלגות משתלמות רכישת הכשרה מקצועית וצבירת ניסיון תעסוקתי איכותי, דבר שיעניק להם כלים בהמשך דרכם בעולם התעסוקה | התוכנית מיועדת לגילאי 21-28

נחשף: אלו החרדים שישתלבו בשירות האזרחי המיוחד
תוכנית מעלות 2 צילום: ארגון חברים

רבים מהצעירים בציבור החרדי החפצים לצאת לעולם התעסוקה נקלעים בראשית דרכם בקשיים רבים, במקרים רבים הם אף לא יודעים כיצד לעשות את הצעד הראשון בעולם הסבוך הזה, בין היתר הסיבה היא משום שהכשרה מקצועית וניסיון תעסוקתי מהווים כשני מחסומים בפני אלו החפצים להשתלב בעולם התעסוקה, בעיקר לאלו הבאים מהציבור החרדי.

בדיוק מהסיבה הזאת יוצאים בימים אלו בארגון 'חברים' השירות האזרחי בשיתוף משרד העבודה והרווחה בתוכנית מיוחדת בשם 'מעלות 2', תכנית שהינה מסלול אקסקלוסיבי ויוקרתי של השירות האזרחי שנועד להוות כפתרון לחסמים הללו שמקשים על רבים להשתלב בעולם התעסוקה.

מדובר בתוכנית שניה בסדרה של השירות האזרחי כאשר הקודם היה 'מעלות 1' בו עשרות צעירים חרדים הצטרפו לשירות האזרחי תוך כדי שהם רוכשים מקצועות יוקרתיים וקבלת מלגות מיוחדות על סך אלפי שקלים.

שמחה ב. בוגר ישיבה חסידית בירושלים הקים את ביתו בשעה טובה ומוצלחת וניסה בדרכים שונות להיכנס לעולם התעסוקה, אך ללא הצלחה, מאוחר יותר הוא סיפר כי הקשיים היו רבים, "לבוא ולהיכנס לעולם הזה בלי שיש לך ניסיון תעסוקתי והכשרה מקצועית זה כמעט בלתי אפשרי".

אבל הוא לא אמר נואש, הוא ניסה שוב ושוב עד שכמעט הוא הרים ידיים, באותם הימים בארגון 'חברים' השירות האזרחי יצאו בתכנית מיוחדת שנקראה 'מעלות 1', שמחה נחשף לקמפיין באתרים החרדים ומיהר להרים טלפון ולשמוע מה יש להם להציע לאדם כמותו שאין לו כל ניסיון או הכשרה מקצועית.

הוא הופתע לשמוע, כי בדיוק בשביל זה הוקמה התכנית, לאותם אלו שאין להם ניסיון תעסוקתי או הכשרה מקצועית. באותו היום הוא נרשם לתכנית והצטרף למסגרת לימודים מצליחה שבנוסף ללימודים הכניסה לו סכום של אלפי שקלים בחודש כמלגה מהארגון.

הימים רדפו בזה אחר זה, אבל את העתיד גם שמחה עצמו לא חלם, במהירות מסחררת הוא השתלב בגוף מוביל בתפקיד נחשק בעולם התעסוקה, כתוצאה מהתכנית אליה הוא הצטרף בתחילת דרכו, כיום, כאמור הוא גורף סכומים של אלפי שקלים בחודש והסיפוק אותו הוא חש, זה משהו שלא ניתן לתאר במילים.

שמחה מספר כי בחיים הוא לא חלם שהוא יצליח להשתלב בגוף היוקרתי והנחשק, "כשהצטרפתי לתכנית הצטרפתי במחשבה ללמוד ולקבל מלגה, לא חלמתי שאתקדם במהירות שכזו, תוך תקופה לא ארוכה במיוחד השתלבתי באחד הגופים הנחשקים, וכיום אני צובר ניסיון תעסוקתי משמעותי".

עוד הוא מספר על הסיפוק שיש לו והצעות שמונחות על פתחו מידי יום, "זה לא רק הכסף", אומר שמחה, "אני חי טוב ברוך השם, אבל הסיפוק שאני חש מהעבודה המתגמלת במקום היוקרתי זה משהו שלא ניתן לתאר אותו, הפכתי בתוך תקופה לאדם מלא אנרגיה וסיפוק עצמי גבוה במיוחד".

"אני מקבל מידי יום פניות רבות עם הצעות מפתות במיוחד מהשוק הפרטי", מוסיף שמחה, "מבחינתי זה הצלחה מסחררת, כולם מכירים את תכנית מעלות של ארגון 'חברים' והם יודעים גם את טיב ההצלחה שלהם, הפניות שאני מקבל מהשוק הפרטי זה משהו שגורם לי להבין עד כמה התקדמתי בזכות זה שהצטרפתי לתכנית המצליחה".

לאור ההצלחה הגדולה יוצאים כעת בשירות האזרחי לתוכנית נוספת באזור המרכז שתתמקד בהתאם לביקוש שעלה מהשטח ב-2 מקצועות שונים בעלי אופק תעסוקתי רחב ומתגמל, ניהול רשתות וחשמלאי מעשי.

רגע לפני סגירת ההרשמה אנו מגישים בפניכם מידע מפורט ומדויק על המסלולים העומדים להיפתח במסגרת "תוכנית מעלות 2". "שימו לב! ההרשמה לתוכנית נסגרת בימים הקרובים, ומספר המקומות מוגבל!" מחדדים אנשי הארגון.

מה במסלול?

מכינה ייעודית משך ההכשרה: כחודשיים. תכני הלימודים: אנגלית, מתמטיקה ויישומי מחשב ברמה בסיסית. המכינה במימון מלא ובנוסף- כל משתתף העומד בתנאי התוכנית זכאי למלגת קיום בתקופת המכינה: נשוי בסך של כ-1500 | ₪ רווק בסך של כ-450 ₪. מיד לאחר המכינה משתתפי התוכנית עומדים בתנאי התוכנית מתחילים את ההכשרה המקצועית במשך כ4 חודשים בה הם זכאים לכל ההטבות של בן שירות אזרחי הכוללים דמי כלכלה חודשיים במסלול בטחוני עד כ-4,000 ₪ ובנוסף הטבות נוספות

שירות משמעותי – צבירת ניסיון תעסוקתי

משתתפי התוכנית שסיימו את הלימודים בהצלחה, משובצים לשירות אזרחי בגופים יוקרתיים המותאמים לאורח חיים חרדי וצוברים ניסיון מקצועי משמעותי לאורך כ20 חודשים

סיום המסלול והשתלבות בשוק התעסוקה

לכל אורך השירות עם דגש על תקופת הסיום, המשתתפים ייהנו ממעטפת נרחבת ומקצועית שתכין אותם לקראת השתלבות בשוק התעסוקה במקצוע הנרכש. המעטפת תכלול בנית תוכנית עבודה תעסוקתית, סדנאות חיפוש עבודה ותעסוקה, ניהול מו"מ וכלים נוספים שיסייעו להשתלב בצורה מיטבית בשוק התעסוקה תוך מינוף ההכשרה והניסיון הנצבר.

מידע על המקצועות שנבחרו:

ניהול רשתות - ניהול תשתיות ענן היברידי

ניהול רשתות ואבטחת מידע הינו אחד המקצועות הפופולאריים ביותר בעולם הטכנולוגיה ובעל ביקוש גבוה בשוק העבודה. מנהלי רשתות אחראים על פיתוח, תחזוקה, הטמעה והתקנה של כלי רשת.

בוגר תוכנית זו יכול לעסוק בתחומים מגוונים הקשורים לרשתות תקשורת ארגוניות, כגון: תיחזוק שרתים משותפים, גיבוי ושחזור מידע, הרשאות, אבטחת רשת ארגונית וכמובן ניהול IT.

הלימודים: במהלך הלימודים תרכוש ידע וכלים רבים תוך התנסות מעשית בתחום המחשוב, השרתים, רשתות התקשורת, תכנות ואבטחת מידע על מנת להעניק שירותי ניהול ותשתית מלאה לפתרונות עסקיים ממוחשבים.

אופק תעסוקתי בשוק העבודה: בוגרי התוכנית יכולים להשתלב בתום תקופת השירות במגוון תפקידים בחברות ההייטק, בתעשייה, בחברות אינטרנט, ועוד.

שכר ממוצע במשק: שכר לאחר שנתיים ניסיון 15 אלף ש"ח לחודש  (נתוני alljobs)

חשמלאות - חשמלאי מעשי תלת-פאזי

מטרתה הכללית של תכנית לימודים זו הינה להכשיר לקראת תפקוד יעיל כחשמלאי בבניין ובתעשייה. ניתוח תפקיד החשמלאי שנעשה לקראת הכנתה של תכנית לימודים זו, הצביע על 8 מטלות ביצועיות שהחשמלאי מבצע בעת מילוי תפקידו:

עריכת תוכניות לביצוע (עד 40X3 אמפר) / עבודות התקנה והקמה של תשתיות מתקני החשמל / עבודות בדיקה תקינות ואיתור תקלות (דיאגנוסטיקה) במתקן חשמלי ותיקון התקלות בו / עבודות בדיקה תקינות ואיתור תקלות של אביזרי או מכלול חשמלי ותיקון התקלות בו / ביצוע שינויים ותוספות במתקן חשמלי / פירוק מתקן חשמלי / אחזקה שוטפת של מתקן חשמלי ומערכות הספק / השגחה על ביצוע כל אחת מהעבודות הנ"ל.

הלימודים: במהלך הלימודים תרכוש הכשרה לתפקוד יעיל כחשמלאי בבניין ובתעשייה ותקנה ידע עיוני רחב והתנסות בעבודה מעשית, תוך התמקדות בהקניית כלים ומיומנויות להשתלבות קלה ומהירה בשוק התעסוקה.

אופק תעסוקתי בשוק העבודה: בוגרי התוכנית אשר ילוו במשך השנתיים ע"י חשמלאי מוסמך יוכרו כ"חשמלאי מוסמך" בכפוף לעמידה בתנאי משרד העבודה והרווחה.

בוגרי התוכנית יכולים להשתלב בתחומים רבים בעולם התעשייה: מעבודה בחברות תכנון, ביצוע ותחזוקה, איש צוות טכני במפעלים וחברות מגוונות ועד להתקדם לעצמאי בתחומי החשמל.

שכר ממוצע במשק: שכר לאחר שנתיים ניסיון 11 אלף ש"ח לחודש   (נתוני alljobs)

רוצים לשמוע עוד? פנו עוד היום אל ארגון חברים

ארגון חברים שירות אזרחי לימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד