כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"בנט יזם הייטק מצליח"

לא מפתיע: הבנק הגרמני משבח את גזירות ליברמן

סקירה מיוחדת של הדויטשה בנק שמנתחת את כלכלת ישראל, תחת הממשלה החדשה שקמה בה, משבחת את כוונותיו של ליברמן בנוגע לחרדים. כותבי הדו"ח שיבחו גם את ראש הממשלה החדש: "נפתלי בנט הוא יזם הייטק מוצלח. הוא נתפס כחיובי עבור כלכלת ישראל"

לא מפתיע: הבנק הגרמני משבח את גזירות ליברמן
ילדים חרדים, אילוסטרציה צילום: פלאש 90

ברקע החלטת שר האוצר אביגדור ליברמן אתמול (רביעי) לחתוך בבשר החי של לומדי התורה עם שינוי התנאים להיות זכאי לסבסוד למעונות יום - סקירה מיוחדת של הדויטשה בנק שמנתחת את כלכלת ישראל, תחת הממשלה החדשה שקמה בה, משבחת את כוונותיו של ליברמן בנוגע לחרדים.

בדו"ח שפורסם ב-ynet, כלכלני הבנק הגרמני הנחשב טוענים כי הכוונות של ליברמן בנוגע לשילוב החרדים בשוק העבודה הן "תוכניות חיוביות בוודאי עבור המאזן התקציבי". הדו"ח חובר אחרי הפרסום על הכוונות של ליברמן בתחום המעונות אך טרם פרסום ההודעה הרשמית של משרד האוצר אתמול.

בדו"ח נכתב: "הממשלה החדשה אותתה כי בכוונתה להתמקד בגירעון התקציבי וההתאוששות הכלכלית לאחר משבר הקורונה. שר האוצר החדש, אביגדור ליברמן, מנהיג מפלגת 'ישראל ביתנו', הדגיש כי בפני ישראל עומדים אתגרים גדולים בהתמודדות עם הגירעון התקציבי. הוא ציין גם כי בפני הממשלה אתגר לשכנע את החרדים להצטרף לשוק העבודה".

הכלכלנים ציינו לשבח את החלטתו של ליברמן, וכתבו כי "הממשלה החדשה עשויה להפחית את התמיכה התקציבית במגזר החרדי ועל ידי כך לתמרץ אותם להצטרף לשוק העבודה". עוד אמרו בבנק כי "לאור העובדה כי ליברמן הוא שמרן בנוגע לתקציב, אנו צופים ירידה נוספת בתמיכה התקציבית במגזר החרדי בעתיד".

כותבי הדו"ח שיבחו גם את ראש הממשלה החדש: "נפתלי בנט הוא יזם הייטק מוצלח. הוא נתפס כחיובי עבור כלכלת ישראל לאור רצונו להפחית בבירוקרטיה וברגולציה, לצד השקעה נרחבת בתשתיות. תחת הממשלה החדשה שקמה בישראל, ערים ערביות צפויות להנות גם מהשקעה משמעותית בתשתיות ובחינוך. המשק הישראלי יתאושש מהר והממשלה החדשה צפויה לגלות אחריות תקציבית". להערכתם, הכלכלה החדשה תתמקד בפעילותה בעיקר בנושא תקציב המדינה המתגבש וההתאוששות הכלכלית.

כמו כן, כותבי הדו"ח שיבחו את המאבק בחודשים האחרונים בישראל בנגיף הקורונה ומדגישים כי "ישראל היא הראשונה להוביל את הדרך החוצה".

"אנו מאמינים שישראל תוכל להחליש את הקשר בין מתים למספר המקרים לאור שיעור ההתחסנות הגבוה. אנו חושבים כי העלייה במספר המקרים החדשים לאור מוטציית הדלתא היא סימן מדאיג עבור שאר העולם ובמיוחד עבור מדינות של שווקים מתעוררים בהם שיעור המחוסנים נמוך. המשק הישראלי מתגבר באופן טוב על משבר הקורונה והוא המוביל ביציאה ממנו", נכתב בדו"ח.

 

דויטשה בנק אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד