ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

יש כבוד: שני ישראלים זכו ב'נובל' האמריקני

הפיזיקאים היהודיים, פרופ' יקיר אהרונוב ופרופ' אמנון יריב יזכו לקבל מהנשיא אובמה את המדליה הלאומית למדעים על תגליותיהם בתחום הפיזיקה • המדליה הינה מהחשובות בעולם • כ40 אחוז מהזוכים עד כה, הם יהודים

יש כבוד: שני ישראלים זכו ב'נובל' האמריקני

הפיזיקאי הישראלי פרופ' יקיר אהרונוב, יקבל מידי נשיא ארצות הברית ברק אובמה את המדליה הלאומית למדעים (National Medal of Science), אות כבוד יוקרתי שמחולק אחת לשנה בבית הלבן לעשרה מדענים מצטיינים. יחד עימו יזכה בפרס פרופ' אמנון יריב, ישראלי לשעבר המלמד כיום במכון הטכנולוגי של קליפורניה והינו אחד מאבות תחום הלייזר.

הפרס המוכרז היום הינו לשנת 2009 והוא מוענק למדענים אמריקנים בתחומי הפיזיקה, הביולוגיה, המתמטיקה, ההנדסה ומדעי ההתנהגות.

פרופ' אהרונוב, יזכה בפרס על "תרומתו ליסודות הפיזיקה הקוונטית, שהביאה בין השאר להשלכות בלתי צפויות בתחום, הכוללות בין השאר את אפקט אהרונוב-בוהם".זה מספר שנים שפרופ' אהרונוב מועמד לקבלת פרס נובל על תגלית זו.

פרופ' אמנון יריב, מהמדענים המובילים בעולם בתחום הלייזרים, יזכה במדליה על תרומתו לחקר האלקטרו-אופטיקה.

יריב הינו מחלוצי ענף הלייזרים בעולם, הקים חברה בשם קורפ אותה מכר לחברת לוסנט ב-2.95 מיליארד דולר. הטכנולוגיה שפיתח, סייעה בין היתר לפיתוח חיבור מהיר לאינטרנט דרך סיבים אופטיים.

עם פרסום שמות הזוכים אמר הנשיא אובמה כי "ההישגים יוצאי הדופן של המדענים, המהנדסים והממציאים הללו הם עדות לתעשיה ולכושר ההמצאה האמריקנים. הישגים אלו הגדירו מחדש את גבולות הידע האנושי".

המדליה הלאומית למדעים של ארה"ב מחולקת מאז שנת 1959 ומנוהלת על ידי הקרן הלאומית למדע. עד כה זכו בה 441 מדענים, כארבעים אחוז מהם ממוצא יהודי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד