י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עלייה בביקוש למחוללי חמצן

במערכת הבריאות מזהירים: "יישאר רק הגרזן של הסגר בחגים"

לאחר שפורסם הבוקר כי במשרד ראש הממשלה נערכים לעובדה כי לקראת חודש תשרי יוטל סגר על המדינה, מאשרת הערב הד"ר שרון אלרעי פרייס את החשש, ומבהירה "בהמשך כשירצו לעשות את הצעדים האלה למניעת התחלואה זה כבר יהיה מאוחר מדי, ויישאר רק הגרזן של סגר"

במערכת הבריאות מזהירים: "יישאר רק הגרזן של הסגר בחגים"
עוצר לילי בפורים - כביש 1 צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הבוקר (חמישי) נחשף בגל"צ כי למרות אי הטלת מגבלות דרסטיות כעת, מסמך פנימי שהוכן במשרד ראש הממשלה מגלה על היערכות לסגר שיוכרז במהלך חודש החגים - תשרי. בדיווח בגל"צ נאמר כי במסמך פנימי נכתב כי יש להודיע כבר עכשיו לציבור אילו הגבלות עלולות להיות מוטלות על הציבור בחגי תשרי ואחרי תשעה באב, כאשר ההיערכות היא גם להטלת הגבלות על אירועים, במטרה להכין את הציבור מראש.

ראש שירותי בריאות הציבור הד"ר שרון אלרעי פרייס התייחסה הערב (חמישי) לאפשרות כי יוטל סגר על אזרחי המדינה, ובראיון מיוחד ל'כאן 11' הבהירה ואמרה כיצד נדרש לדעתה להתייחס אל הנגיף: "אם מפסיקים להתייחס למדד של מספר המאומתים, ומתייחסים רק למספר החולים במצב קשה, המשמעות היא להתייחס לקורונה כאילו היא שפעת".

עם זאת הוסיפה: "לחיות עם הקורונה זה אומר לבצע בדיקות בכל מקום שיש בו סיכון לכניסת לא מחוסנים, בדיקות מהירות על חשבון המדינה, בדיוק כמו שעושים באנגליה. בלי לצמצם תפוסה ובלי לסגור מקומות, רק לבצע המון בדיקות. בהמשך כשירצו לעשות את הצעדים האלה למניעת התחלואה זה כבר יהיה מאוחר מדי, ויישאר רק הגרזן של סגר".

בתוך כך דיווחו היום בארגון החסד 'יד שרה' כי אחרי שלושה חודשים, מאז חודש פברואר, שבהם הביקוש למחולל חמצן ירד ב-21% מידי חודש, בחודש האחרון המגמה התהפכה והביקוש למחוללי חמצן עלה ב-11%. בשבוע האחרון עלה הביקוש למחוללי חמצן ב-24%, ביחס לביקוש בשבועות האחרונים.

משה כהן, מנכ"ל יד שרה אמר עם פרסום הנתונים: "בעקבות העליה המצערת בתחלואה הקשה, ציידנו את כל 119 סניפי יד שרה בציוד נשימתי וציוד לאשפוז בית, לטובת הימנעות מהצורך בהגעה לבתי החולים ככל הניתן. בנוסף, תגברנו את צוותי המיון בירושלים, על מנת לתת מענה לעליה בביקושים למיון הערב במרכז פרנקל לרפואה דחופה".

הוא הוסיף ואמר: "אנו קוראים לציבור לנקוט בכללי זהירות, כדי למנוע התפשטות של תחלואה קשה. אנו מציעים לכל המעוניין לבצע בדיקת קורונה מהירה בעלות מופחתת, בחדר המיון שלנו - בשעות הפעילות. אנו קוראים לקובעי המדיניות, שלא להישען על מדד התחלואה הקשה לבדו, ולנקוט צעדים על מנת לצמצם תחלואה ולמנוע פגיעה מיותרת בחיי אדם".

קורונה סגר שרון אלרעי פרייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד