י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מרווח פוליטי

בג"ץ מעניק לממשלה דחייה של חצי שנה בחוק הגיוס

למרות שבהסכם הקואליציוני נכתב כי חוק הגיוס יחוקק תוך 90 יום מהקמת הממשלה וכי החוק יעלה לאישור הממשלה בישיבתה הראשונה, בג"ץ מעניק הערב דחייה עשירית רצופה לממשלה החדשה בחצי שנה כדי שזו תוכל בפרק הזמן הזה לחוקק אותו

בג"ץ מעניק לממשלה דחייה של חצי שנה בחוק הגיוס
קובי הר צבי

סאגת חוק הגיוס שהיה המוקש שהוביל לפירוק ממשלת נתניהו ופיזור הכנסת ה-20 עדיין על סדר היום ובג"צ מעניק דחייה נוספת, עשירית במספר כדי לחוקק מחדש את חוק הגיוס המתוקן, כפי שכבר עבר בקריאה ראשונה על ידי שר הביטחון דאז אביגדור ליברמן.

הרכב של תשעה שופטים בראשות הנשיאה אסתר חיות דחו היום (חמישי) בפעם העשירית את מועד פקיעת חוק הגיוס בחצי שנה, עד לתאריך 1/6/2022 כ"ח טבת תשפ"ב.

בהחלטתם נותנים שופטי בג"צ מרווח תמרון לממשלה החדשה לחוקק את החוק, כאשר בממשלה סוכם להעביר את החוק תוך 90 יום מאז הקמתה וסוכם להעבירו בנוסח של הועדה שהקים שר הביטחון לשעבר ליברמן ואושר בכנסת ה-20 בקריאה ראשונה בלבד.

לפני כחודש הודיע אביגדור ליברמן כי החוק יעלה בישיבת הממשלה הראשונה, אלא שמסיבות שאינן ברורות, החוק עדיין לא עלה לאישור הממשלה החדשה שמתנהלת בינתיים בעצלתיים ומקדמת חוקים שחשובים יותר לחבריה.

ביום שלישי השבוע נאם שר הביטחון, בני גנץ, בטקס ליחידות מילואים מצטיינות, בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, בבית הנשיא, ונפרד בפעם האחרונה בטקס רשמי בשם מערכת הביטחון מנשיא המדינה.

במהלך הנאום התייחס שר הביטחון גנץ לסוגיית חוק הגיוס ואמר: "ה'נטל' הזה של ביטחון המדינה והתרומה לחברה ראוי להגדרה מחודשת ולשותפות של כלל הקבוצות בחברה הישראלית. אתמול פניתי בשם המדינה לבית המשפט בבקשה לקבלת זמן נוסף שיאפשר לנו לחוקק מחדש את חוק הגיוס. בשלב ראשון, נצטרך להחליף את החוק שנפסל בחוק שיגביר את השוויון".

"אך האתגר האמתי הוא להביא בתוך חודשים, ביחד עם ראש הממשלה ובשיתוף כלל שרי הממשלה הרלבנטיים, בתיאום מלא עם צה"ל, מתווה שירות חדש – שמתאים ל-73 השנים הבאות ולחברה הישראלית של 2021".

עוד הוסיף גנץ: "מתווה השירות, ברוח זה שהצגתי בממשלה הקודמת, יציל את צבא העם ויגדיל את הסולידריות ביננו. הוא יביא, בסופו של יום, ולא בלי אתגרים רבים, לכך שרוב אזרחי ישראל – יהודים, מוסלמים, צ'רקסים, דרוזים ונוצרים, ישרתו את המדינה. הוא יגדיל את השוויון גם בתעסוקה ואת שוויון ההזדמנויות. זהו צורך לאומי דחוף, והפתרון היחיד שטוב לצה"ל, טוב לביטחון וטוב לחברה הישראלית כולה. אם לא נפעל כעת, בסופו של יום, ביטחון ישראל ייפגע."

בג"ץ חוק הגיוס גיוס חרדים לצה''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד