ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

מהיום: פסיכולוגים שאינם קליניים יסתפקו בהכשרה

בשורה לפסיכולוגים: גם פסיכולוגים שאינם קליניים ועברו הכשרה מתאימה יורשו להעניק טיפולים פסיכותרפיים • יוזם החוק: "טובת המטופלים עומדת נגד עיני, שיוכלו לקבל טיפול הולם ומתאים למצבם"

מהיום: פסיכולוגים שאינם קליניים  יסתפקו בהכשרה

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשותו של ח"כ חיים כץ אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק של ח"כ משה (מוץ) מטלון מישראל ביתנו, לפיה גם פסיכולוג שאינו קליני רשאי לתת טיפול הדורש מיומנות מיוחדת.

ההצעה כוללת תיקון לחוק הפסיכולוגים משנת 1977: "לא יציע פסיכולוג ולא ייתן שירות הדורש הכשרה מיוחדת או מיומנות מיוחדת, אלא אם כן יש לו מיומנות או הכשרה כאמור למתן אותו טיפול".

מאחורי התיקון עומדים הטיעונים הבאים:

בחוק מ-1977 נאמר כי רק פסיכולוג קליני רשאי להעניק טיפול פסיכותרפויטי. מאז 1977 ועד היום נוספים תחומי מומחיות חדשים בפסיכולוגיה, המתמקדים בטיפול באוכלוסיות מוגדרות, כגון ילדים, חולים ונכים. עקב החוק לא יכולים אותם מומחים בתחומם להעניק טיפולים פסיכותרפויטים, כי הם אינם פסיכולוגים קליניים. זאת, גם אם הוכשרו בטיפול פסיכותרפי.

הפסיכולוגים הקליניים הביעו חשש שהאזרח הקטן עשוי לפנות לקבל עזרה מאדם שלא עבר הכשרה מתאימה (הפונה לא יוכל לדעת אם הפסיכולוג עבר הכשרה פסיכותרפית, אלא אם כן יציין זאת המטפל מיוזמתו).

נציגי הפסיכולוגים הביעו תמיכה בהצעת החוק.

יו"ר הוועדה, חיים כץ (ליכוד): "כתמיד, שמחה הוועדה לשפר את השירותים והטיפולים הניתנים לאזרח, ולהקפיד שיטופל בידי אנשים המוכשרים ומיומנים לכך".

ח"כ משה (מוץ) מטלון, יוזם הצעת החוק: "טובת המטופלים עומדת נגד עיני, שיוכלו לקבל טיפול הולם ומתאים למצבם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד