ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

לעניים אין כסף לטיפול רפואי

לפי סקר של הסתדרות הרופאים, אחוז גבוה מקרב השכבות החלשות מוותרים על תרופות ועל טיפול רפואי בשל מצוקה כלכלית • בקרב השכבות החלשות, 14% מהמשפחות מוותרות על שירותי רפואה לילדים

לעניים אין כסף לטיפול רפואי

ההסתדרות הרפואית פרסמה נתוני סקר שנתי שערכה, לפיו ישנה עלייה בקרב שכבות החלשות בין אלו שוויתרו על הביקור אצל רופא המשפחה ועל נטילת התרופות שנרשמו להם.

לפי הנתונים, בקרב כלל האוכלוסיה בישראל, כעשירית מוותר על הביקור אצל הרופא ואילו בקרב השכבות החלשות מדובר על כ-19% המוותרים על הבדיקה הרפואית הסדירה. כמו כן, נראה כי גם כאשר נדרשים בני השכבות החלשות לקחת תרופה תחת מרשם, כ-13% מהם מוותרים על נטילתו בשל עלותו.

עוד עולה מהנתונים כי בקרב השכבות החלשות, 14% מהמשפחות מוותרות על שירותי רפואה לילדים – זאת פי שלושה יותר מהממוצע בחברה הכללית, וכי 11% מהקשישים בשכבות החלשות נאלצו לוותר על שירות רפואי, זאת לעומת 8% בכלל האוכלוסייה.

מי אשם? על פי הסקר שנערך בקרב מדגם מייצג של 959 מרואיינים, עולה ש- 64% מהציבור סבורים שהמדינה אינה פועלת מספיק על מנת להרחיב את סל הבריאות.

מתברר גם שלא רק העניים בבעייה: על פי הסקר, בשל המצב הכלכלי ואוזלת היד של רשויות הבריאות, כמעט מחצית מהציבור (46%) מודאגים שהנטל הכלכלי על הוצאות הבריאות ייפול עליהם.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד