י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
התבטאות מקוממת

התקשורת שותקת: "אני שוברת זכוכית של בניין עירייה, לגיטימי בעיניי"

חברת מועצת העיר לוד פידא שחאדה התייחסה לפרעות הערבים בלוד, במהלך מבצע 'שומר החומות', ואמרה: "אתם לא אוהבים לשמוע את זה, אבל אנחנו עם כבוש מה זה שקט. מה זה נחמד. הייתם צריכים להכיל את זה. להגיד לעצמכם, 'היו שקטים 70 שנה, אז ניתן להם לילה אחד של להתפרע'. טיפה אמפתיה, לתת לנו לאוורר". עיתונאים בודדים מגיבים אבל התקשורת שותקת

התקשורת שותקת: "אני שוברת זכוכית של בניין עירייה, לגיטימי בעיניי"
תיעוד ההצתה בלוד צילום: דוברות המשטרה

חברת מועצת העיר לוד פידא שחאדה התייחסה לפרעות הערבים בלוד, במהלך מבצע 'שומר החומות', בראיון שהתפרסם היום (שישי) ב'ידיעות אחרונות', ואמרה: "אתם לא אוהבים לשמוע את זה, אבל אנחנו עם כבוש מה זה שקט. מה זה נחמד. הייתם צריכים להכיל את זה. להגיד לעצמכם, 'היו שקטים 70 שנה, אז ניתן להם לילה אחד של להתפרע'. טיפה אמפתיה, לתת לנו לאוורר. ברור שאני נגד אלימות. אבל אם אני עם שקט כל הזמן ואז יום אחד אני באה ושורפת פחים ושוברת זכוכית של בניין עירייה, בעיניי זה חלק לגיטימי מהתקוממות".

תושב העיר לוד ומי שמוביל את המאבק נגד הפרעות של המחבלים הערבים בעיר, מאיר ליוש, כתב בחשבון הטוויטר שלו, בתגובה לדבריה השערורייתיים של שחאדה, "אם יום אחד אני באה ושורפת פחים ושוברת זכוכית של בניין עירייה, בעיניי זה חלק לגיטימי מהתקוממות". ליוש כתב: "מה שהיא שכחה כמובן זה שריפת רכבים, ירי לעבר תושבים, רצח באבנים, הצתת בתי כנסת ודירות ועוד. חברת המועצה חושפת את האמת לאמיתה, ושלא יספרו לכם אחרת - הסיפור בלוד הוא התקוממות נגד 'הכיבוש'".

ליוש הוסיף: "אם איזה רב, או איש ציבור מהימין, היה אומר שמינית ממה שכתוב כאן, הוא היה נעצר על הסתה לאלימות. רק אומר".

‏"אגב", ציין ליוש מאוחר יותר, "ההתבטאות של פידא שחאדה '70 שנה אנחנו עם כבוש' מסביר לכם, הציבור היקר, כמה שקרים מנסים להאכיל אתכם ולהאשים את הגרעין התורני בלוד 'שבא לעשות פרובוקציות', כשהגרעין התורני נמצא פה 25 שנים. השנאה שלהם, הטירוף בעיניים והקצף בפה קיימים פה 70 שנה. אל תתבלבלו לרגע".

כתבת ynet אילנה קוריאל הייתה היחידה בתקשורת שהגיבה לדבריה של שחאדה: "רק אני בהלם אחרי שקראתי את הכתבה של ‎דנה ספקטור ב-7 ימים? חברת מועצה בישראל אומרת שלשבור בניין עיריה זה לגיטימי, ושמדינה צריכה להכיל את זה, הייתה צריכה להבין. 'ניתן להם לילה אחד להתפרע'. נשמע שלדעתה שסרט האימה 'הטיהור' הוא מדריך למשתמש. לילה אחד של פורענות בלי משטרה ובלי חוקים".

‏"‎‎אתה יודע מה עוד נמצא שם בכתבה?", הוסיפה קוריאל, "בעלת סלון יופי שהודיעה ללקוחה שהיא לא משרתת יהודים (אחרי שהלקוחה התרעמה על ההתפרעויות של הערבים ודיברה לא יפה). נשמע לי כמתבוננת מבחוץ שזו עיר חולה. אין לי מושג מה התרופה".

‏ליוש התרעם על שתיקת התקשורת: "זה די מדהים אותי שיש שתיקה די גדולה בפיד עיתונאים על ההתבטאות של פידא שחאדה, ורק ‎ אילנה קוריאל אמיצה אחת שיוצאת נגד הדברים האלו. וכמובן ‎דנה ספקטור שפרסמה את הדברים. כל התבטאות אחרת בסגנון הזה מכיוון אחר הייתה פותחת מהדורות. זו חברת מועצה בישראל, לא סתם מישהי".

 

לוד פרעות ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד