ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
מכתב נשלח לבנט

הנסיך הגולה של איראן פנה ליהודים אמריקאים בבקשת תמיכה

הנסיך הגולה של איראן, נפגש עם ארגונים יהודיים אמריקנים וביקש מהם להפעיל לחץ על הרפובליקה האסלאמית ולהציג תמיכה באזרחים הסובלים ממשבר כלכלי | קבוצה של למעלה מ-30 פעילים איראנים שלחה מכתב לראש הממשלה, נפתלי בנט, וביקשה ממנו להמשיך בלחץ על הרפובליקה האסלאמית

הנסיך הגולה של איראן פנה ליהודים אמריקאים בבקשת תמיכה
רזה פהלווי צילום: מתוך הטוויטר שלו

הנסיך הגולה של איראן, רזה פהלווי, השתתף לפני חודש בפגישה עם כ-50 ארגונים אמריקאים-יהודיים וביקש להפעיל לחץ נוסף על הרפובליקה האסלאמית ותמיכה בהפגנות מצד אזרחי איראן שמפגינים נגד הממשלה.

ועידת נשיאי הארגונים היהודיים האמריקאים הגדולים הזמינה את הנסיך הגולה כאשר החששות גוברים בארצות הברית ובישראל בגלל כוונתו המוצהרת של הנשיא ג'ו ביידן, לחזור להסכם הגרעין משנת 2015 ולהסיר את הסנקציות על איראן.

הגעתו הרשמית של הנסיך לפגישה וגילוי מטרתו היא התפתחות חסרת תקדים בתולדות כוחות האופוזיציה האיראניים המנסים לשנות את צורת השלטון במדינתם. אביו של הנסיך רזה פהלווי, מוחמד רזה פהלווי היה בעל ברית מערבי, הופל בשנת 1979 על ידי מהפכה שהונהגה על ידי אנשי דת אשר סיימה תקופה של 2,500 שנות המלוכה של איראן.

אתר 'איראן אינטרנשיונל' דיווח, כי "הנסיך רזה פהלווי ביקש מכל הקבוצות היהודיות להשתמש בהשפעתן בוושינגטון כדי להמשיך ולהפעיל לחץ על הרפובליקה האיסלאמית ולהראות תמיכה מקסימאלית לעם האיראני".

הרפובליקה האיסלאמית היא אויב מושבע של ישראל, ובכיריה קראו להשמיד את המדינה היהודית. טהראן סייעה ביצירת חיזבאללה הלבנוני, ותומכת בקבוצות רבות אחרות המתנגדות באופן אלים לישראל. הנסיך פהלווי, קרא לתמיכה בינלאומית בעובדים האיראניים, כולל סיוע כספי.

השביתה של אלפי עובדים, בעיקר בענף הנפט והפטרוכימיה, נמשכת כבר שבועיים, אך המודעות הבינלאומית הכללית נמוכה וקבוצות עובדים גדולות מערביות לא פתחו בשום פעולה סולידרית עם עובדים איראניים העומדים בפני סכנת רדיפה ומעצרים.

כוחות הביטחון של הרפובליקה האיסלאמית בראשות האייתוללה עלי חמינאי מנהיגה העליון של איראן, הרגו מעל 1,500 אזרחים שיצאו למחות על עלייה פתאומית של מחירי הבנזין בנובמבר 2019 והם גם עצרו יותר מ-8,000 אזרחים שמחו נגד המשטר, רבים נכלאו וחלקם עונו למוות.

הנסיך פהלווי הזכיר את הקשרים ההיסטוריים בין האיראנים ליהודים, ושחרור יהודים שבויים בבבל על ידי המלך הפרסי כורש הגדול. לדבריו, איראן חופשית תוכל שוב ליצור יחסי ידידות עם ישראל ועם מדינות אחרות במזרח התיכון.

קבוצה של למעלה מ-30 פעילים איראנים שלחה ביום חמישי האחרון מכתב לראש הממשלה, נפתלי בנט, וביקשה ממנו להמשיך בלחץ על הרפובליקה האסלאמית.

הם טענו כי איראן דמוקרטית יכולה להיות בעלת ברית אסטרטגית של ישראל. הפעילים כתבו לבנט, כי איראן דמוקרטית יכולה להיות חברה יציבה בקהילה הבינלאומית ולהביא יציבות, במיוחד למזרח התיכון. חותמי המכתב ביקשו גם מראש הממשלה "לעמוד נגד כוחות הטרור, במיוחד חיל משמר המהפכה האיסלאמית".

איראן כלכלת איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד