י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מסכות ובדיקות

בנט חושף: זו התוכנית המפורטת להתמודדות עם העלייה בתחלואה

בסוף השבוע חושף ראש הממשלה בנט את פרטי תכניתו להתמודד עם העלייה בתחלואה של זן ה'דלתא' אותה הוא מכנה 'בלימה רכה' ולפיה יושם דגש על בלימה משמעותית של התחלואה, אך יעשה מאמץ למינימום פגיעה בכלכלה | עוד בתוכנית: מסכות לטווח ארוך, דגש על מבוגרים וחיסון שלישי

בנט חושף: זו התוכנית המפורטת להתמודדות עם העלייה בתחלואה
מחלקת קורונה ב'הדסה' צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בשבוע החולף חשף אותנו ראש הממשלה נפתלי בנט לאסטרטגיה החדשה של ממשלתו להתמודדות עם העלייה בתחלואה של זן ה'דלתא' של הקורונה. בנט מכנה את תכניתו החדשה "בלימה רכה" ועיקרה הוא בלימת התחלואה עם מינימום פגיעה בעבודת המשק ובכלכלה.

ב'חדשות 12' פרסמו בסוף השבוע את פרטי התוכנית עליה החליטו ראש הממשלה ושרי הקבינט. לפי התוכנית, עלינו ללמוד להתמודד עם הנגיף והתחלואה שעולה עם מינימום פגיעה בכלכלה שנפגעה משנה של סגרים וחוסר וודאות. חלק מתכניתו של בנט מדברת על חיסון שלישי שיעשה באופן "דיפרנציאלי" כשהאוכלוסייה המבוגרת שנמצאת באופן טבעי תחת סיכון לתחלואה קשה, תהיה זו שתקבל ראשונה את חיסון ה"בוסטר".

במסגרת תכנית ה"בלימה רכה", ראש הממשלה בנט ביקש לשקול בשבוע הבא הנהגת "תו ירוק לייט" שיחייב הצגת בדיקה או תעודת מתחסן בכניסה לאירועים בחלל סגור כמו חתונות, חדרי כושר, אירועים והופעות. אם כי לא תהיה הגבלה על היקף המשתתפים באירוע, אלא יוודאו שקיימת יכולת הדבקה מינימלית.

לפי תכנית ההתמודדות עם התחלואה שמתגבשת, המסכות יהפכו לדבר שבשגרה לזמן ממושך וכן יאכפו מאוד הכניסות והיציאות מישראל. בנוסף, יושם דגש על "מגן אבות ואימהות", כלומר שמירה קפדנית על אוכלוסיות מבוגרים בבתי אבות שנמצאים בסיכון לתחלואה קשה ולצורך כך יוקם מערך בדיקות עם תשובות מהירות.

בנוסף, בנט הנחה את אנשי הבריאות לבחון קיצור משמעותי של ימי הבידוד, כשלדעתו כך יהיה קל יותר לדרוש זאת מאנשים ולצפות שיישמו.

פרופ' גילי רגב-יוחאי מבית החולים שיבא-תל השומר, שמובילה מחקר שבודק את יעילות החיסון, אמרה ל'חדשות 12' כי היא סבורה שנגיע לחיסון שלישי: "אני חושבת יותר ויותר שנגיע לשם, אבל השאלה היא מתי ומי. אני מסכימה עם הגישה החדשה של הממשלה וחושבת שנחיה לצד הקורונה. רובו המוחלט של הציבור מחוסן ולכן המחלה היא אחרת. האם אנחנו קרובים מאוד לשפעת או נמצאים במצב אחר? אני לא חושבת שמישהו יודע לקבוע. האם יהיו לנו מתים כמו בשפעת או שנהיה קרובים למספר המתים שמאפיין את הקורונה? לא נהיה איפה שהיינו".

לגבי תאריך החיסון השלישי אמרה הפרופ' רגב-יוחאי: "אלה דברים שאנחנו בודקים בימים אלה. יש לנו מחקר גדול על כל עובדי שיבא שבו אנחנו בודקים את אחוזי הנוגדנים חודש אחר חודש אל מול אחוזי התחלואה. השילוב של השניים ייתן לנו את ההבנה מה הוא הסף שמצריך חיסון שלישי. אני מקווה שנרחיב את המחקר לרמה הארצית ונוכל לספק תשובות לכלל האוכלוסייה".

קורונה נפתלי בנט דלתא הווריאנט ההודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד