י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התקפת סייבר ופיצוץ רימון

בהלה באיראן: האקרים שיבשו את רשת הרכבות

בהלה התחוללה ביום שישי באיראן, לאחר שמתקפת סייבר שמקורה טרם נודע, שבשה את רשת הרכבות. על לוחות הזמנים האלקטרוניים פורסם מספרו האישי של המנהיג העליון עלי חמינאי | בשבת נשמע פיצוץ בצפון טהרן 

בהלה באיראן: האקרים שיבשו את רשת הרכבות
רכבת מהירה, אילוסטרציה צילום: Unsplash

שירותי הרכבת באיראן שובשו על ידי מתקפת סייבר לכאורה ביום שישי, בנוסף האקרים פרסמו את מספר הטלפון של המנהיג העליון במדינה, כמספר טלפון שניתן לקבל בו מידע, כך דיווחו כלי תקשורת המזוהים עם המשטר האיראני.

הרכבות עוכבו או בוטלו כאשר משרדי הכרטיסים של הרכבות, ואתר הרכבת הלאומית ושירותי המטען הותקפו גם הם במתקפת סייבר וסבלו מכאוס חסר תקדים בתחנות הרכבת ברחבי איראן. כך דיווחו כלי תקשורת רשמיים איראניים (IRIB).

עוד דווח, כי גם הלוחות האלקטרוניים בתחנות הרכבת, שמודיעים על לו"ז הרכבות, הודיעו לנוסעים להתקשר למספר שלמעשה שייך למשרדו של המנהיג העליון האייתוללה עלי חמינאי. "עיכובים ארוכים בגלל מתקפות סייבר", נכתב בהודעה אחרת על לוחות התחנות. דובר חברת הרכבות הממלכתית אמר כי טכנאים בדקו את השיבושים והכחיש כי היו עיכובים גדולים.

בתוך כך, פיצוץ עז נשמע בצפון טהראן מוקדם יותר היום (שבת). סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת, כי מדובר ברימון הלם שהתפוצץ בפארק ואיש לא נפגע, רויטרס ציטטה את הטלוויזיה הממלכתית האיראנית.

סגן המושל בטהראן, חמיד רזה גודארזי, האחראי על הביטחון באזור, ביקר באתר. כשנשאל האם מדובר בפיגוע, אמר גודארזי: "אנו חוקרים את הגורמים לאירוע ואנחנו נספק מידע לאחר שנדע יותר".

מתקפת סייבר מתקפת האקרים איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד