א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
בצל ההמתנה למלאי חדש

תחת הגבלות: משרד הבריאות מאפשר למבודדים לצאת להתחסן

בסוף השבוע האחרון עדכנו במשרד הבריאות את ההנחיות ליציאה מבידוד עבור התחסנות מול נגיף קורונה. על פי ההנחיות תינתן האפשרות לתאם מועד לחיסון גם מתוך השהייה בבידוד | כל הפרטים, ההנחיות ודרכי ההגעה לקבלת החיסון

תחת הגבלות: משרד הבריאות מאפשר למבודדים לצאת להתחסן
מתחם חיסוני קורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל סאגת החיסונים ומועד פקיעת תוקפם וההמתנה למלאי נוסף, בסוף השבוע האחרון עדכנו במשרד הבריאות את ההנחיות ליציאה מבידוד עבור התחסנות מול נגיף קורונה.

על פי מסמך של משרד הבריאות שפורסם ב'חדשות 12', בקשה ליציאה מבידוד לצורך קבלת חיסון לנגיף קורונה תועבר להכרעת הצוות הרפואי המשרדי או מנהלת המוקד.

ביציאה ממקום הבידוד יש לעמוד בתנאים הבאים: על המבודד לעטות מסכת פה ואף לאורך כל השהות מחוץ למקום הבידוד, אין לבוא במגע פיזי עם אף אדם, יש להקפיד על שמירת מרחק של 2 מטרים לפחות מאנשים אחרים בכל עת, למעט בעת קבלת החיסון, האישור הוא חד פעמי וניתן ליציאה אחת בלבד.

בנוסף, יציאה ממקום הבידוד תתאפשר רק במידה והמבודד/ת חש/ה בטוב ולא סובל/ת מתסמינים שעלולים להעיד על מחלה (כגון חום 38 מעלות ומעלה, שיעול, קשיי נשימה וכו') במהלך 48 השעות שלפני היציאה, והנסיעה ממקום הבידוד למקום קבלת החיסון ובחזרה תתבצע ככל הניתן ברכב פרטי כאשר המבודד ינהג ברכב וללא נוסעים נוספים. באם לא מתאפשר יש לנסוע ברכב פרטי קבוע, על הנהג לעטות מסכה פה ואף לאורך כל הנסיעה, על המבודד לשבת במושב האחורי של הרכב, יש לנסוע ברכב עם חלונות פתוחים, בכל מקרה אין לנסוע עם תחבורה ציבורית.

במשרד הבריאות הבהירו עוד כי אישור יציאה מבידוד יותנה בהתחייבות לביצוע בדיקת PCR במהלך 48 השעות לפני היציאה מבידוד, ולא לצאת ממקום הבידוד למטרה שאושרה לו עד לקבלת תשובה שלילית, על אף האמור, אישור יציאה מבידוד לצורך קבלת מנה ראשונה של חיסון במקרה בו נקבע תור עד ליום 11/07/2021 אינו מותנה בביצוע בדיקת PCR וקבלת תשובה שלילת כאמור. 

לסיום מבהירים במשרד הבריאות כי יש לתאם מועד מראש מול קופת החולים למועד קבלת החיסון. והאישור תקף רק כל עוד לא השתנו הפרטים שמסר הפונה במסגרת הבקשה ובתנאי שלא הופיעו חום או תסמינים אחרי כנ"ל בפרק הזמן ממתן האישור ועד ליציאה ממקום הבידוד.

קורונה בידוד חיסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד