ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
גינוי חריף

הנשיא בהתבטאות אנטישמית: "כל העולם מתכופף בפני היהודים"

בנאום לכבוד יום העצמאות של בלארוס, האשים הנשיא לוקשנקו את היהודים בהשתלטות על העולם: "זאת השואה של העם הבלארוסי, היהודים הרי הצליחו להוכיח את זה, וכל העולם מתכופף בפניהם. מפחדים אפילו להצביע עליהם" | גינוי חריף לדברים

הנשיא בהתבטאות אנטישמית: "כל העולם מתכופף בפני היהודים"
נשיא בלארוס צילום: מתוך שידורי כאן 11

התבטאות אנטישמית בוטה של נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו. במהלך נאום שנשא לכבוד יום העצמאות של בלארוס, כלל הרודן, דברים שניתן לפרשם כהכחשת שואה ואנטישמיות, כשהאשים את היהודים בגזל השואה של העם הבלארוסי.

"כבר אמרתי שהתחלנו לחקור את הפשעים הנאציים על אדמת בלארוס", אמר לוקשנקו. "זאת השואה של העם הבלארוסי. היהודים הרי הצליחו להוכיח את זה, וכל העולם מתכופף בפניהם. מפחדים אפילו להצביע עליהם. ואנחנו כאלה סובלניים, כאלה טובים, לא רצינו להעליב אף אחד - והגענו לכך שמעליבים אותנו".

ממשרד החוץ נמסר כי זימנו את השגריר הזמני הבלארוסי לשיחה, "דבריו של נשיא בלארוס אינם מקובלים", אמרו.

יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות ויו"ר בפועל של הסוכנות היהודית, אמר בתגובה כי "אנחנו כאן כדי להזכיר גם לנשיא בלארוס, שערב פלישת הגרמנים לברית המועצות ביוני 1941 היו בבלארוס קרוב למיליון יהודים, כולל למעלה מ-65 אלף פליטים שנמלטו מפולין לשטחיה. מכל אלה נותרו בתום המלחמה רק כמה עשרות אלפי יהודים. כל השאר הושמדו באכזריות על אדמתם. אנחנו בהסתדרות הציונית העולמית נעשה הכול כדי להמשיך להציף ולהילחם באנטישמיות, ובעיקר נעשה כל שביכולתינו לעזור ליהודים באירופה ובעולם כולו להילחם בתופעות הללו".

אלכסנדר לוקשנקו בלארוס הכחשת שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד