כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מסרב לקבל חיסונים

הביון הקוריאני: זו הסיבה לשינוי במשקלו של הרודן

הביון הדרום קוריאני טוען כי השינוי הדרמטי במשקלו של רודן קוריאה הצפונית לא נובע מבעה בריאותית , אלא ככל הנראה שינוי באורח חיים לטובת הבריאות | עוד דווח כי המדינה הענייה לא קיבלה עדיין חיסונים לקורונה

הביון הקוריאני: זו הסיבה לשינוי במשקלו של הרודן
קים ג'ונג און צילום: צילומסך

סוכנות הביון של דרום קוריאה ערכה תדריך למחוקקים בסיאול בנוגע לנעשה במדינה השכנה במהלך משבר הקורונה. לפי שירות המודיעין הלאומי בסיאול, צפון קוריאה טרם קיבלה חיסונים לנגיף, ואין סימנים לכך שהמנהיג קים ג'ונג און התחסן בעצמו.

בשירות המודיעין של דרום קוריאה טוענים כי לא נראה ששליט צפון קוריאה סובל מבעיה בריאותית כלשהי, זאת על רקע תמונות שבהן הוא נראה רזה מהרגיל.

בתדריך למחוקקים מסר שירות המודיעין הלאומי כי אין מידע שמצביע על כך שצפון קוריאה רכשה חיסונים לקורונה. ה-COVAX, התכנית של האו"ם שמחלקת חיסונים למדינות עניות, דיווחה בפברואר שצפון קוריאה עשויה לקבל בתוך כמה חודשים 1.9 מיליון מנות של חיסונים. המשלוח טרם הגיע.

יוניצ"ף – הארגון שמעביר את החיסונים בשמה של תוכנית COVAX – מסר כי עדיין לא ברור מתי החיסונים שעליהם סוכם בעסקה אמורים להגיע לצפון קוריאה, מכיוון שהיא טרם השלימה את הבירוקרטיה הדרושה לצורך קבלת החיסונים. בהודעת יוניצ"ף נאמר כי הארגון וארגון הבריאות העולמי משתפים פעולה עם צפון קוריאה כדי להבטיח את העברת החיסונים, אך "עם זאת, צפון קוריאה עדיין לא קיבלה את החיסונים באמצעות COVAX, ואין אישור לתאריך שבו תקבל אותם".

כרגע לא נראה שצפון קוריאה הבטיחה את הגעתם של חיסונים ממקורות אחרים ל-26 מיליון התושבים שלה. צפון קוריאה סירבה לקבל חיסונים מכמה מדינות, ובוחרת להטיל הגבלות מחמירות ולסגור את גבולותיה – גם במחיר של פגיעה קשה בכלכלה שלה ובמחסור במזון ובציוד רפואי. סוכנות הביון הדרום קוריאנית התייחסה גם לסוגיה שעוררה בחודש שעבר עניין רב בעולם.

באמצע חודש יוני פורסמו תמונות חדשות של קים אחרי תקופה ארוכה, ובהן נראה שהשיל קילוגרמים רבים. בתגובה לספקולציות מסרה סוכנות הביון למחוקקים שלא נראה שקים סובל מבעיה בריאותית כלשהי. לפי הסוכנות, אין מידע מודיעיני שבתי חולים שאחראים על בריאותו של קים הזמינו תרופות כלשהן, וכי קים ניהל לאחרונה פגישות שנמשכו כמה שעות ונראה הולך כרגיל.

סוכנות הביון של דרום קוריאה אמרה בתדריך למחוקקים שהיא מאמינה שקים פתח בדיאטה כדי לשפר את מצבו הבריאותי, ובין החודשים פברואר ליוני הוא ירד בין 10 ל-20 קילוגרמים.

דיאטה דרום קוריאה קורונה צפון קוריאה קים ג'ונג און

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד