י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בְּחַיֵּיהֶם וּבְמוֹתָם לֹא נִפְרָדוּ

הסוף המר של משפחת האברך: מלכי ווייס ע"ה זוהתה בין ההריסות

טרגדיה נוראה: האסון הקשה במשפחת רוזנברג מתעצם. לאחר איתור גופתו של הנגיד ר' חיים רוזנברג ז"ל מפלטבוש בסוף השבוע, ואיתור גופת חתנו הצעיר בן ה-32, אותרה במהלך השבת גם גופת הרעייה/הבת תחת הריסות המגדל | הם יוטסו היום לעיר התורה ליקווד שם תיערך הלוויתם

הסוף המר של משפחת האברך: מלכי ווייס ע"ה זוהתה בין ההריסות
זירת האסון במיאמי צילום: Miami-Dade Fire Rescue

גופתה של מלכי ווייס ע"ה, אשתו של ר' ישראל צבי יוסף (בני) וייס, ז"ל אברך מלייקווד, זוהתה במהלך יום השבת, גופתה נמצאה בהריסות של מגדלי צ'אמפליין במיאמי.

גופת שני הצעירים החרדים יוטסו ללייקווד היום, שם תערך להם היום הלוויה, בני הזוג שהו אצל אביה של מלכי, חיים רוזנברג, בליל הקריסה, ושלושתם רח"ל נהרגו באסון בפלורידה. גופתו של בני זוהתה ביום שישי, ושל מלכי ביום שבת, ושל אביה חיים, ביום חמישי האחרון.

כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", יותר משבועיים לאסון: צוותי החילוץ באתר קריסת הבניין בסורפסייד - מיאמי, ממשיכים לחלץ את גופות הנספים. ישראל צבי ווייס, שכונה בפי חבריו "בני", בן 32 בפטירתו ואשתו מלכי, בת ה-27, שהתגוררו בלייקווד, ניו ג'רזי, טסו לסורפסייד, פלורידה, בליל קריסת מגדל צ'אמפליין ב-24 ליוני. בני הזוג היו נשואים חמש שנים ללא ילדים. הם הגיעו לבקר את אביה של מלכי, ר' חיים רוזנברג ז"ל ולשהות בשבת בדירתו החדשה. שלושתם נספו באסון, כאשר גופתו של חיים נמצאה כבר לפני יומיים, אך גופת בתו מלכה בן שרה רחל זוהתה רק אתמול.

ר' בני היה יליד וינה, אוסטריה, הוא אחד משני ילדים שנולדו לדיורי וטינה ווייס. דיורי, שנפטר לפני מספר שנים, ניהל עסק משפחתי בית קפה בשם Alvorda Wiener.

ידידת המשפחה, חנה וייזר, שליחת חב"ד-ליובאוויטש בוינה, סיפרה כי בני ואחיו הבכור דני, הם "אנשים עדינים מאוד, שחיו באמת את הערכים היהודיים שלהם". שולי ברנהולץ, חבר ילדות של בני, תיאר אותו כ"אדם מגוון ורב כישרונות, עם לב ענק".

אחרי שלמד בישיבת חברון בגבעת מרדכי בירושלים, שם הוא היה חבר ושותף לחדר של ברנהולץ, וייס המשיך ללימודי מדעי המחשב בקינגס קולג' בלונדון. לאחר נישואיו למלכי, עברו בני הזוג ללייקווד, שם הוא עבד בחברת השקעות ולמד בכולל מקומי. מלכי אשתו עבדה כמבקרת במשרד רואי חשבון גדול בניו ג'רזי. כעת כאמור שלושתם נהרגו באסון.

86 גופות הוצאו עד כה מבין ההריסות, וכ-45 דיירים עדיין מוגדרים נעדרים. צוותי חיפוש באתר עצרו את עבודתם לזמן קצר בשבת בבוקר בגלל בעיות תאורה, אך מאמצי החילוץ התחדשו תוך שעה, כך אמרה ראש העיר העיר דניאלה לוין קאווה. העבודות נמשכו לאורך כל היום.

ראש עיירת סורפסייד, צ'רלס בורקט, אמר כי צוותים מיוחדים שמפנים את הריסות הבניין מהקטע שנהרס לאחרונה, עשויים לסיים את עבודתם הרבה יותר מהר ממה שרבים ציפו.

עבור משפחת רוזנברג זו טרגדיה על טרגדיות נוספות שחוותה בשנה האחרונה, לצד פטירתו הטראגית של האב ר' חיים ז"ל, רעייתו מרת שרה רחל רוזנברג ע"ה, נפטרה בשנה האחרונה ממחלת הסרטן ל"ע, וכן שני הוריו נפטרו גם הם מנגיף הקורונה ל"ע.

מי שאמר לעולמו די יאמר לצרותינו די. יהי זכרם ברוך.

מיאמי ליקווד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד