י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חילק מיליוני דולרים לצדקה

הלם בסאטמר: בעל הצדקה הגדול נפטר

גדול בעלי הצדקה בבורו פארק רבי יקותיאל רוזנר ז"ל הלך לעולמו לאחר המחלה הקשה ודלקת ריאות שהסתבכה והוא בן 47 בלבד. היה קשור לחצר סאטמר ולגאב"ד קארלסבורג זצ"ל ופיזר מיליוני דולרים בשנה לצדקה 

הלם בסאטמר: בעל הצדקה הגדול נפטר
הרב יקותיאל רוזנר ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בשבת נפטר בארה"ב הנגיד החשוב הרה"ח רבי יקותיאל רוזנר ז"ל גדול בעלי הצדקה בשכונת בורו פארק בברוקלין שנפטר לאחר מחלה קשה והוא בן 47 בלבד. 

הרב רוזנר ז"ל הוא בנו של הרבני החסיד רבי שלמה מיכל רוזנר ז"ל מראשי קהילת סאטמר שעזר לאדמו"ר בעל ה'ויואל משה' מסאטמר זצ"ל לבנות ולהקים את קרית יואל במונרו בין השנים תשל"ד עד תשמ"ח שם שימש כראש קהל. 

אביו, היה אחד מראשי הקהילה ומז' טובי העיר שהתמנה לתפקידו באופן אישי על האדמו"ר בעל ה'ויואל משה' מסאטמר זצ"ל.

המנוח היה מגודלי תומכי חצר סאטמר והיה קשור לאדמו"ר מסאטמר, כמו כן היה קשור למורו ורבו הגאון הצדיק רבי יחזקאל ראטה גאב"ד קארלסבורג זצ"ל שנפטר השנה והיה ידוע בנתינת הצדקה ביד רחבה לכל אדם ואדם ומוסדות תורה וחסד. 

הרב רוזנר ז"ל עם יבלחט"א הרבי מסאטמר

ביתו בשכונת בורו פארק בברוקלין היה עמוס במבקשי צדקה, בכל מוצאי שבת היה פותח את ביתו לכל דורש ונותן צדקה ביד רחבה, יודעי דבר מספרים כי בכל שנה היה מחלק מיליוני דולרים לצדקה. גם שהיה צריך לצאת מביתו היה שוכר אדם מיוחד שישב בביתו ויחלק את הצדקות.

גם בפורים היה פותח את ביתו בצורה מיוחדת לאלפים שהיו באים למעונו ומקבלים מתנת יד הגונה. 

למרות עושרו הרב, היה אדם פשוט שמעולם לא גבה ליבו, היה אדם שמח ואמר תמיד מילה טובה לכל אדם ואדם "הוא היה דמות חריגה בנוף בעלי הצדקה" אומרים מכריו ל'בחדרי חרדים', "תמיד תמיד היה נותן ומחלק אי אפשר בכלל לדמיין את הסכומים הגדולים והכל בצניעות ובפשטות ללא פרסום כלל, הוא קיבל את כל אחד בהארת פנים, אם הוא רב או ילד או בחור, הוא נתן הרגשה לכל אדם כאיל והוא אדם הכי קרוב אליו".

"לא היה מגבית או עניין של צדקה שהוא לקח חלק בזה, תמיד אמר אני רוצה שיהיה לי חלק בכל צדקה, למרות שהיו דברים שהוא לא הזדהה איתם, גם אם היו משולחים שבאו כמה פעמים היה נותן להם למרות זאת".  

לפני מספר שנים נדב את בית המדרש בית "שלמה מעכיל" בשכונת קרית חסידים בית שמש.

ר' יקותיאל היה תומך תורה גדול אבל גם אוהב תורה וזכה שגידל בנים חשובים תלמידי חכמים יראים ושלמים. 

מסע הלוויה יצא הלילה מוצאי שבת קודש בשעה 12:30 (שעון ניו יורק) מבית המדרש קארלסבורג בבורו פארק ולאחר מכן בשעה 2:30 מקרית יואל במונרו שם נטמן.  

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חסידות סאטמר גאבד קארלסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד