כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הודף את הביקורת

ראש הממשלה מתגונן: יש חיסונים לכולם

ברקע הדיווחים הבוקר על חיסול מלאי החיסונים לקורונה בישראל, הבוקר בפתח ישיבת הממשלה מבטיח ראש הממשלה נפתלי בנט כי משלוח נוסף עתיד להגיע בקרוב זאת לאחר שיחה שניהל עם מנכ"ל חברת החיסונים 'פייזר'

ראש הממשלה מתגונן: יש חיסונים לכולם
נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע הביקורת בשעות האחרונות בהתייחסות לפרסומים על סיום מלאי החיסונים בישראל, ראש הממשלה נפתלי בנט הודף את הביקורת ובפתח ישיבת הממשלה מבהיר כי אין מחסור בחיסונים ויש מלאי נוסף שיגיע בעוד פחות משלושה שבועות.

בנט עדכן בפתח ישיבת הממשלה: "הבוקר אני שמח לבשר שאחרי שורת שיחות עם מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, סגרנו אתמול בלילה עסקה להקדמת משלוח החיסונים הבא לאחד באוגוסט".

"יחד עם הקיים", הוסיף ראש הממשלה כי "זה מבטיח מרגע זה מלאי רציף של חיסונים במדינת ישראל", תוך שהוא מדגיש: "יש חיסונים לכולם. גם מנה ראשונה יש לנו כרגע במלאי וגם מנה שנייה שתגיע, כאמור, בתחילת אוגוסט".

ראש הממשלה קרא, "מי שעוד לא התחסן, צעירים ומבוגרים כאחד – צאו היום להתחסן. כל אחד שמתחסן, שומר גם על עצמו, גם על סבא וסבתא, וגם מאפשר למדינת ישראל להמשיך להתנהל בשגרה ללא סגרים".

להלן דבריו המלאים של ראש הממשלה, נפתלי בנט, בפתח ישיבת הממשלה:

"בוקר טוב וחודש טוב. אנחנו פותחים את ישיבת הממשלה החמישית שלנו ומציינים חודש ראשון לממשלת האחדות. אני מבקש להתייחס למספר סוגיות.

אנחנו ממשיכים לטפל בנגיף הקורונה בישראל. מדי בוקר אני מקיים הערכת מצב בהשתתפות שר הבריאות, ניצן הורוביץ, צמרת משרדו וכל גורמי מקצוע הרלוונטיים.

אנחנו עוקבים מקרוב ונשארים עם אצבע על הדופק - גם מה קורה בישראל, גם מה קורה במדינות אחרות, מתוך מטרה להעניק מקסימום הגנה על בריאות אזרחי ישראל, עם מינימום פגיעה בשגרת החיים.

רק בחודש האחרון, מעל 200 אלף ישראלים יצאו להתחסן ואנחנו רואים כבר את התוצאות. אני מברך את הצעירות והצעירים שנענו לקריאתנו, התגייסו למאמץ הלאומי והתחסנו בהמוניהם.

אנחנו מובילים אסטרטגיה בהירה: בלימה ושגרה. עין אחת על בריאות הציבור ובלימת הנגיף ועין שנייה על הכלכלה ושגרת החיים. בשיקול דעת, באחריות, בשקיפות, בדיאלוג עם הציבור ובעיקר - ברוגע ובשקט.

השבוע אנחנו נדון בסדרה של מהלכים ברוח זו. אנחנו כרגע בוחנים הסדרה של אירועים מרובי משתתפים כדי לצמצם מקרי הדבקה המוניים שראינו בעבר. כשהמטרה שלנו היא לא לבטל את האירועים אלא לראות איך מסדירים את האירועים. לא רק אומרים מה לא - אלא איך כן.

במקביל, אנחנו נערכים, יחד עם שרת החינוך, לפתיחת שנת הלימודים ולחגי תשרי. אין שום סיבה להגיע לדקה ה-90, ואז לשלוף החלטות חפוזות כמו שראינו בעבר.

מזה מספר שבועות אנחנו פועלים גם בתחום החיסונים. הבוקר אני שמח לבשר, שאחרי שורת שיחות עם מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, סגרנו אתמול בלילה עסקה להקדמת משלוח החיסונים הבא, לאחד באוגוסט. יחד עם הקיים, זה מבטיח מרגע זה מלאי רציף של חיסונים במדינת ישראל. 

אני מבקש להדגיש: יש חיסונים לכולם! גם מנה ראשונה יש לנו כרגע במלאי, וגם מנה שנייה תגיע, כאמור, בתחילת אוגוסט. לכן, מי שעוד לא התחסן – בעיקר צעירים אבל גם מבוגרים, תצאו היום להתחסן! תצאו היום להתחסן.

כל אחד שמתחסן שומר גם על עצמו, גם על סבא וסבתא, וגם מאפשר למדינת ישראל להמשיך להתנהל בשגרה, ללא סגרים. לכן אני מבקש – תצאו להתחסן.

אני רוצה להודות במיוחד לשר הבריאות, ניצן הורוביץ, למנכ''ל משרד הבריאות ולצמרת משרד הבריאות שביחד תפרנו את העסקה הזו. ביחד גם תפרנו את העסקה הראשונה בעולם, "עסקת SWAP" - עסקת חילופים בחיסוני פייזר עם דרום קוריאה.

אני גם שמח לבשר - היה עוד שלב שהמתנו בדריכות, שהם יבדקו את החיסונים ויאשרו שהם תקינים. הם אישרו, החיסונים תקינים ולכן אנחנו נקבל בחזרה 700,000 חיסונים בחודשים הקרובים, כאמור, כדי להבטיח רצף של מלאי החיסונים בישראל".

נפתלי בנט חיסון לקורונה חברת פייזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד