ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
המתווה החדש

משפחת גולדין נגד העברת המיליונים לעזה: "יתפוצץ בפנים"

שרי הקבינט צפויים לדון היום במתווה החדש שיאפשר העברת מיליוני דולרים לרצועת עזה, מבלי שיגיעו לגורמי טרור | משפחת גולדין פנתה לשרי הקבינט בדרישה לא לאשר את העברת כסף ללא השבת הבנים: "הכסף הזה יתפוצץ לנו בפנים בדיוק כמו בסיפור המלט"

משפחת גולדין נגד העברת המיליונים לעזה: "יתפוצץ בפנים"
הדר גולדין הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

בני משפחתו של סגן הדר גולדין, שנהרג במהלך מבצע צוק איתן ברצועת עזה וגופתו מוחזקת בידי ארגון הטרור חמאס, פנו היום (ראשון) בקריאה לשרי הממשלה שלא אפשר את העברת הכסף לרצועה ללא השבת השבויים והנעדרים. "הכסף הזה יתפוצץ לנו בפנים", אומר אביו של הדר ז"ל, פרופ' שמחה גולדין.

הקריאה של בני משפחת גולדין, שמאחוריה עומדות גם שאר המשפחות שבניהן מוחזקים ברצועת עזה, מגיעה לקראת הדיון הצפוי היום בקבינט בנוגע להעברת הכסף לרצועה. מדובר במתווה חדש שאמור להיות מוצג לשרים, לאחר ההחלטה בתום מצבע 'שומר החומות להספיק את העברת הכסף באופן שאין פיקוח על יעדו הסופי.

לפי המתווה החדש שפורסם 'בחדשות 12', 10 מיליון דולר יועברו למשפחות נזקקות דרך בנק הדואר ברצועת עזה, לאחר ששב"כ יבחן באופן ספציפי את המשפחות ויוודא שהן לא מעורבות פעילות טרור.  10 מיליון דולר נוספים יועברו לפרויקט שנועד לעידוד התעסוקה בעזה ועוד 10 מיליון יועברו על ידי קטאר לרכישת דלק.

"מהרגע שהדולרים יגיעו לרצועה, אין שום מנגנון בעולם שימנע ממחבלי החמאס לשים את היד על הכסף", אומר היום פרופ' שמחה גולדין. "כך היה בדיוק לפני שש שנים כשבנו 'מנגנון' של הכנסת מלט לרצועה והבטיחו שהוא 'לא יגיע לחמאס'".

לדבריו: "הכסף הזה יתפוצץ לנו בפנים בדיוק כמו בסיפור המלט – הכנסנו אותו לרצועה באישור הממשלה וקיבלנו מנהרות תופת מתחת לבית של תושבי הדרום. אנחנו קוראים לראש הממשלה ולחברי הקבינט להתעשת ולהתנות כל סיוע לרצועה בהשבת הלוחמים והאזרחים שעדיין נמצאים בעזה".

עזה חמאס הדר גולדין שמחה גולדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד