1. עמוד הבית
  2. רכב ותחבורה
  3. תחבורה

מסוכן להיות הולך רגל: מספר הילדים שנהרגו השנה

לפי הנתונים שמפרסמת עמותת 'אור ירוק' הנאבק בבטיחות הדרכים, בכל חודש בממוצע נהרג ילד כהולך רגל בתחום העירוני. בדו"ח צוינו מספר הילדים הנפגעים בשנים האחרונות

יוסי שטארק, ג' אב תשפ"א 12/07/2021 09:04

נתונים מחרידים מעבר כביש. אילוסטרציה מעבר כביש. אילוסטרציה צילום: עמותת אור ירוק

עמותת 'אור ירוק' מפרסמת נתונים שמהם עולה כי בכל חודש בממוצע נהרג ילד כהולך רגל בתחום העירוני.

בדו"ח תוארו נסיבות מותו של הילד שילה סעד ז"ל, פעוט בן שלוש מהמושב שוקדה, שנהרג בתחילת חודש אפריל השנה מפגיעת רכב במושב כפר מימון שבמועצה האזורית שדות נגב. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב אנוש, תוך ביצוע פעולות החייאה, אך בבית החולים נקבע מותו. שילה הוא אחד מחמישה ילדים שנהרגו בתאונות דרכים כהולכי רגל מתחילת שנת 2021. בכל שנה נהרגים בממוצע 13 ילדים בגילאי 0-14 בתאונות דרכים כהולכי רגל בערים ובישובים – ילד הרוג בכל חודש בממוצע.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בשנת 2020 נפגעו 454 ילדים (0-14) כהולכי רגל בתחום העירוני. מבין הילדים שנפגעו בעת שצעדו בדרכי העיר או הישוב, 14 ילדים נהרגו. בנוסף עולה מהנתונים כי בשנה הקודמת 80 ילדים נפצעו באורח קשה כהולכי רגל בתחום העירוני. העיר בה נפגעו הכי הרבה ילדים שהיו הולכי רגל בשנת 2020 היא ירושלים (59 נפגעים) ואחריה בני ברק (48 נפגעים) ותל אביב (19 נפגעים) בפער משמעותי.

בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו בתחום העירוני למעלה מ-6,300 ילדים הולכי רגל בתאונות זאת מתוך 6,525 שנפגעו בכלל הכבישים (גם הבינעירוניים), בתחום העירוני נהרגו בעשור האחרון 136 ילדים ו-1,298 נפצעו באורח קשה.

בירושלים למעלה מפי שניים נפגעים ביחס לתל אביב

- בירושלים נפגעו 753 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2011-2020), 16 ילדים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 59 ילדים כהולכי רגל, מהם שלושה נהרגו.

- בבני ברק נפגעו 425 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2011-2020), ילד אחד נהרג. בשנת 2020 נפגעו בעיר 48 ילדים כהולכי רגל.

- בתל אביב-יפו נפגעו 327 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2011-2020), שישה ילדים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 19 ילדים כהולכי רגל.

- בחיפה נפגעו 250 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2011-2020), שלושה ילדים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר תשעה ילדים כהולכי רגל.

- בפתח תקווה נפגעו 216 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2011-2020). בשנת 2020 נפגעו בעיר 18 ילדים כהולכי רגל.

- בראשון לציון נפגעו 174 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2011-2020), מהם ילד אחד נהרג. בשנת 2020 נפגעו בעיר תשעה ילדים כהולכי רגל, מהם אחד נהרג.

- בנתניה נפגעו 177 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2011-2020). בשנת 2020 נפגעו בעיר 14 ילדים כהולכי רגל.

- בחולון נפגעו 171 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2011-2020). בשנת 2020 נפגעו בעיר 11 ילדים כהולכי רגל.

- בבת ים נפגעו 146 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2011-2020). בשנת 2020 נפגעו בעיר שמונה ילדים כהולכי רגל.

- באשדוד נפגעו 155 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2011-2020). בשנת 2020 נפגעו בעיר שבעה ילדים כהולכי רגל.

מדו"ח מיוחד שהכינה עמותת אור ירוק בשנת 2020 עולה כי מרבית הילדים שנהרגים בתאונות דרכים, נהרגים כהולכי רגל. 54% מהילדים שנהרגו בעשור האחרון בתאונות דרכים, נהרגו כאשר הלכו ברגל - אחד מכל שני ילדים הרוגים. ניתן לשער כי למאפייני ההתנהגות הייחודיים שלהם ישנו גורם תורם להיפגעות הגבוהה. בנוסף, חלקם הגדול נהרגים בסביבת הבית/בית הספר או בסביבת ריכוז גבוהה אחרת של ילדים ולכן להפחתת מהירות נסיעת כלי הרכב באותם אזורים היא קריטית וחשובה בצמצום ההיפגעות שלהם.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת 'אור ירוק' התייחס לנתונים ואמר: "מסוכן להיות הולך רגל במדינת ישראל, במיוחד לילדים שאינם בעלי מודעות מספקת לסכנות ולהתנהגות כביש בטוחה. המדינה צריכה לקחת אחריות לביטחונם של הילדים, להפסיק להאשים אותם בפגיעות של עצמם ולהעלות לראש סדר העדיפויות את ההגנה עליהם".

לדבריו, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בשיתוף פעולה עם ראשי הרשויות חייבים לקדם התקנת פסי האטה בסביבת מוסדות החינוך, פארקים ומקומות בהם מבלים ילדים רבים. פס האטה הוא אמצעי פשוט וזול ליישום שמרסן את מהירות הנסיעה ועל ידי כך מפחית  באופן משמעותי את הסיכון לתאונות דרכים".





הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
;