י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תיעדו ל'טיקטוק'

הוגשו כתבי אישום: הטיח אבן בראש היהודי שצעק: "אל תהרוג אותי"

הוגשו 3 כתבי אישום נגד 6 נאשמים, מתוכם 5 קטינים, מאום בטין, בגין ביצוע מעשי טרור - יידוי וירי אבנים וחפצים על כלי רכב, ממניע גזעני, ועבירות נוספות, זאת, במסגרת התפרעויות המחבלים הערבים ברחבי הארץ במהלך מבצע 'שומר החומות'. הנאשמים ניסו לבצע לינץ' בנוסעים יהודים על כביש 60

הוגשו כתבי אישום: הטיח אבן בראש היהודי שצעק: "אל תהרוג אותי"
רכבים בוערים בלוד צילום: צילום מסך

פרקליטות מחוז דרום הודיעה היום (שני) כי הגישה לבית המשפט המחוזי בב"ש 3 כתבי אישום נגד 6 נאשמים, מתוכם 5 קטינים, אחד מהם בן כ-15 והאחרים בגילאי כ-17 מאום בטין, בגין ביצוע מעשי טרור - יידוי וירי אבנים וחפצים על כלי רכב, ממניע גזעני, ועבירות נוספות, זאת, במסגרת התפרעויות המחבלים הערבים ברחבי הארץ במהלך מבצע 'שומר החומות'.

על פי כתבי האישום, הגיעו הנאשמים ואחרים לאזור הפרות הסדר בכביש 60, סמוך לישוב אום בטין בנגב ויחד עם אחרים, כשהם רעולי פנים, הבעירו צמיגים, חסמו כבישים וידו אבנים לעבר כלי רכב וניידות המשטרה, הכול מתוך מניע לאומני – אידיאולוגי. הנאשמים ומתפרעים נוספים עקרו ממקומה את גדר ההפרדה בין נתיבי הנסיעה וחסמו את הכביש בעזרת הגדר, האבנים והצמיגים הבוערים. הנאשמים עצרו רכבים על מנת לראות האם נוהג בהם יהודי או ערבי, אם היה מדובר ברכב של ערבי, הותר לרכב לעבור ואילו לעבר רכבם של היהודים ידו הנאשמים ואחרים אבנים.

מכתב האישום עולה, כי ההמון וביניהם הנאשמים זיהו רכב בו נוסעים יהודים והחלו לרגום את הרכב באבנים רבות, שמשות הרכב נופצו והרכב נעצר כאשר שני מתלוננים כלואים ברכב ומוקפים בהמון. הנאשמים התנפלו על הרכב, הכו ברכב, וחיבלו בצמיגי הרכב. הנאשם בן ה-15 התקרב לשמשת הנהג, כשבידו אבן גדולה, וניפץ באמצעותה את שמשת הנהג, כאשר הזכוכית פגעה במתלונן - בפניו, בגבו וברגליו. לאחר מכן, הטיח הנאשם אבן בראשו של המתלונן, פעם אחר פעם, תוך שהוא פוצע את פניו וראשו, כאשר כל אותה העת המתלונן צועק "אל תהרוג אותי". במקביל, מצדו האחר של הרכב, הגיח תוקף נוסף, שזהותו אינה ידועה למאשימה, וניפץ את שמשת הרכב בצדה של המתלוננת, ולאחר מכן אף הטיח אבן בראשה.

המתלוננת ניסתה להסתתר על רצפת המושב הקדמי של הרכב על מנת להגן על עצמה, תוך שהיא לוחצת על לחצן מנעול הדלת כדי למנוע מההמון שהתקהל מחוץ לדלת הרכב וניסה לפתוח את דלת הנוסע, לפתוח את הרכב ולהגיע אליהם. לבסוף, הגיע למקום ש'ייח, אשר הרחיק בדחיפה את הנאשם וכך המתלונן הצליח להימלט עם רכבו, כאשר כל אותה העת ממשיך ההמון לרגום את הרכב באבנים, עד אשר הצליחו להתרחק מעט מהמקום ואמבולנס של מד"א פגש אותם והביאם לטיפול רפואי. יחד עם הנאשמים השתתפו במעשים אלו עשרות מתפרעים נוספים.

חלק מהנאשמים, תיעדו בטלפון הנייד שלהם את אירוע התקיפה, את הפרות הסדר וידויי אבנים, צילמו תמונות והעלו את התיעוד והסרטונים ל"טיק טוק". בין היתר, הועלה הסרטונים בהם נקרא ההמון להשתתף בהתפרעויות, ונראה איסמעיל הנייה אומר כי הוא "אוהב את המוות כפי שאויבנו אוהבים את החיים" או בצירוף הכיתוב, כגון "איפה אלה שאומרים שבדואים משתפי פעולה עם המדינה, רוצה לראות אותם".

התיק נחקר ע"י שירות הביטחון הכללי ומחלק פח"ע בימ"ר נגב.

בכתב האישום צוין, כי הנאשמים סיכנו חיי אדם בכך שיידו אבנים לעבר כלי תחבורה בנסיעה, גרמו למתלוננים פציעה תוך שימוש באבנים, והכל מתוך מניע לאומני - אידיאולוגי, פגעו ברכבים מתוך מניע גזעני, והתנהגו באופן שמפר את שלום הציבור.

הפרקליטות מסרה: "רואים בחומרה רבה התנהלות של הפרות סדר ופגיעה באנשי כוחות הביטחון ובאזרחים, ותפעל בנחישות ביחס לכל פורעי חוק המבקשים להפר את הסדר הציבורי במדינת ישראל. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם".

 

שומר החומות התפרעות כביש 60 כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד