י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
האסון במירון

מרדכי קרליץ דוחה את הדרישה להדיחו מוועדת החקירה: "ניסיון להטיל בי דופי"

אחרי הדרישה שיפסול את עצמו מלכהן בוועדת החקירה הממלכתית לאסון במירון, חבר הוועדה מרדכי קרליץ דוחה את הטענות לניגוד עניינים: "סמוך ובטוח כי אין בליבי שום דעה קדומה, וכי אדון בכל דבר הנוגע לתפקידי זה בפתיחות מירבית" | קרליץ מבהיר כי אין פסול בזהותו הפוליטית

מרדכי קרליץ דוחה את הדרישה להדיחו מוועדת החקירה: "ניסיון להטיל בי דופי"
אסון מירון צילום: David Cohen/Flash90

חבר ועדת החקירה הממלכתית לאסון במירון, מרדכי קרליץ, דוחה היום (שני) את הדרישה שיפסול עצמו מלכהן בוועדה בשל ניגוד עניינים - וטוען כי מדובר בניסיון של המבקשים "להטיל בו דופי ובעבודתו בוועדה". 

כזכור, עורכי הדין יובל יועז ודורון ברקת, פנו לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בשם "גורמי דת" בדרישה לפסול מהוועדה את מרדכי קרליץ, שכיהן בעבר כראש עיריית בני ברק, כך דווח ב'חדשות 12'. השניים טענו כי הוא מקורב לגורמים פוליטיים ואף הופיע ברשימה המועמדים לכנסת של 'יהדות התורה'.

"עיינתי במכתבכם ולא ראיתי כל סיבה לפסול עצמי מלכהן בוועדת החקירה", כתב היום קרליץ במכתב ששיגר לנשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, חברי ועדת החקירה וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. "אני דוחה מכל וכל את הניסיון להטיל בי או בפעולתי דופי, וכאמור איני רואה מקום לפסול את עצמי", כתב.

לטענת קרליץ: "אני סמוך ובטוח כי אין בליבי שום דעה קדומה כנטען במכתבכם, כי איני פועל בניגוד עניינים ומשוא פנים, וכי אדון בכל דבר הנוגע לתפקידי זה בפתיחות מירבית".

חברי הוועדה\\דוברות הרשות השופטת

"למעשה, מכתבכם הוא בגדר ניסיון לערוך מעין "שימוע ציבורי", ודרישה לפרט את השקפות עולמי. אומר רק זאת, אין יסוד לטענה כי אני, כביכול, שולל מלכתחילה השתתפות בהילולת מירון", הוא מוסיף במכתב.

באשר לטענה כי הוא מזוהה פוליטית עם מפלגה מסוימת, כתב קרליץ: "אמת, אני חבר בהנהלת דגל התורה והייתי מועמד מס' 117 ברשימת יהדות התורה לכנסת, אך זהות פוליטית אין בה כדי לפסול חבר מכהונה בוועדת חקירה. אשר לטענה כי אנשים שונים המנויים במכתב הם חברים אישיים שלי - מבלי לקבוע בשלב זה אם מי מהם עתיד בכלל להיות מוזהר על ידי ועדת החקירה, רמת ההיכרות שלי עם המנויים במכתב אינה מגיעה לכדי חברות ממש.

בהמשך הוא מוסיף בכוונתו לפעול בוועדה על מנת לאפשר את קיום ההילולה במירון תוך שמירה על ביטחון המשתתפים: "אני סמוך ובטוח שאדע לעשות מלאכתי נאמנה ולמלא את השליחות שהטילה עלי נשיאת בית המשפט העליון ומתוך תקווה כי הוועדה תשכיל למצוא את הדרך הראויה כדי לאפשר את קיום האירוע לצד שמירה על הבטיחות".

 

 

 

 

אסון מירון תשפ"א ועדת חקירה מרדכי קרליץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד