י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בשורה חדשה לחולי לוקמיה

תרופה חדשה לחולי לוקמיה, עשוייה לחסוך מהחולים את הטיפולים הכימותראפיים הקשים • בעולם ארבעים אחוז מהחולים נרפאו לאחר נטילת התרופה • עכשיו גם בישראל

בשורה חדשה לחולי לוקמיה

תרופה חדשה מביאה תקווה לחולי לוקמיה, אחת מהמחלות הממאירות הנפוצות ביותר. כך מדווחת כותרת העיתון 'ישראל היום'.

מקור מחלת הלוקמיה הוא במח העצם, הרקמה היוצרת את תאי הדם בגופנו. על פי הדיווח, חולים בלוקמיה מילואידית כרונית, יוכלו לקבל תרופה בצורת כדורים במסגרת ניסוי שנערך בתרופה בבית החולים שיבא.

בידיעה בלעדית של העיתון מסופר כי לפי תוצאות מחקר נרחב שנעשה בתרופה ששמה 'נילוטיניב', שיעור הריפוי עמד על התוצאה המדהימה של 40%.

בשל היותה ניסיונית, ניתנו בעבר הכדורים רק לחולים שמיצו את אפשרויות הטיפול האחרות, אחר כך החליטו החוקרים להשתמש בה גם עם גילוי המחלה, והתוצאות, היו מצוינות ומפתיעות כאשר כבר לאחר שלושה חודשים מתחילת הטיפול היה ניתן לראות שיפור דרמטי ומהיר.

עכשיו הגיע התרופה גם לישראל והיא מחולקת לחולים במסגרת טיפול ניסיוני. התרופה חוסכת את הטיפולים הקיימים הקשים וימי האשפוז הארוכים.

"התרופה הופכת ממחלה חריפה שמתים ממנה, למחלה שחיים איתה, זו מהפכה", אמר לעיתון פרופ' ארנון נגלר, ראש המערך ההמטולוגי בבית החולים שיבא, "אפשר להבריא מסוג של לוקמיה עם כדורים".

עם זאת עלות התרופה. על פי ההערכות, הינה כ30-40 אלף דולרים, וייתכן שהחולים יצטרכו ליטול אותה במשך תקופה ארוכה, אולי אף למשך כל חייהם.

כרגע אין עדיין אישור מרשויות הבריאות לתרופה אך צפוי שבקרוב יאשרו מינהל התרופות והמזון האמריקני, סוכנות התרופות האירופות ומשרד הבריאות הישראלי את התרופה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד